به گزارش اکوایران، اسرائیل مدعی شد یک موشک شلیک شده از جنوب لبنان را رهگیری کرده است.

به نوشته الجزیره، بر اساس گزارش رسانه های محلی، پس از حمله اسرائیل به مسجدالاقصی، موشک دوم نیز از جنوب لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد. ارتش اسرائیل اعلام کرده که پس از حمله پلیس اسرائیل به فلسطینیان در داخل مسجد الاقصی در بیت المقدس، موشکی را که از لبنان شلیک شده بود، رهگیری کرده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل در روز پنجشنبه آمده: «یک موشک از لبنان به سمت خاک اسرائیل شلیک شد و با موفقیت رهگیری شد». هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. ارتش افزود که آژیرهای هشدار در شهر شلومی و موشاو بتزت در شمال اسرائیل به صدا درآمده است.

دو منبع امنیتی لبنانی هم به خبرگزاری رویترز گفتند که دومین حمله راکتی نیز از جنوب لبنان شلیک شد و پس از آن شلیک توپخانه اسرائیل به آن سوی مرز انجام شد. گزارش‌های رسانه‌ها همچنین از زخمی شدن یک کودک در اثر شلیک موشک خبر دادند و از اسرائیلی‌ها خواسته شده در مناطق حفاظت‌شده بمانند. هیچ اظهارنظری فوری از سوی ارتش لبنان یا نیروهایی سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) منتشر نشده است. 

شلیک موشک در بحبوحه حملات نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در الاقصی در هفته جاری صورت می گیرد که منجر به محکومیت منطقه‌ای اسرائیل شده است.