به گزارش اکوایران، همزمان با سفر لوید آستین به خاورمیانه گمانه زنی ها درباره چرایی این بازدید منطقه ای افزایش یافته است.

آستین چهارشنبه قرار بود مصر را به مقصد تل آویو ترک کند، هرچند افزایش تنش ها در سرزمین های اشغالی ساعت پرواز و محل دیدارش با همتای اسرائیلی اش را تغییر داد و موجب شد تا او پنجشنبه وارد سرزمین های اشغالی شود. تور منطقه ای آستین نشان از آن دارد که مقام های وزارت دفاع امریکا به دنبال آن هستند که به رهبران کشورهای خاورمیانه همسو با ایالات متحده در باب تعهد واشنگتن به روابط امنیتی شان اطمینان و تضمین دهند حتی در شرایطی که دولت بایدن رقابت استراتژیک با چین و روسیه را در اولویت قرار داده است.

المانتیور مدعی شده که انتظار می رود آستین بر تعهد ایالات متحده به امنیت رژیم اسرائیل در برابر ایران در منطقه تاکید کرده و همزمان نگرانی های واشنگتن درباره تهاجم احتمالی چین به تایوان را در محور رایزنی ها تعریف نماید. یکی از مقام های ارشد دفاعی آمریکا پیش از این گفت،آستین همچنین با رهبران اسرائیل درباره نگرانی هایش درباب چرخه خشونت ها در کرانه باختری موضع روشنی اتخاذ خواهد کرد و درباره اقداماتی که رهبران اسرائیل می توانند برای بازگشت معنادار آرامش  پیش از تعطیلات پیش رو انجام دهند، مشورت کنند.

طی چند روز گذشته مقام های آمریکایی هشدارهای خود را در باب خطر افزایش خشونت در کرانه باختری افزایش داده و از رهبران تل اویو خواسته اند تا برای آرام کردن اوضاع تلاش کنند. با این همه نیروهای دفاعی اسرائیل در اقدامی تلافی جویانه از سرزمین های اشغالی مقر نیروی حماس در نوار غزه را هدف حمله قرار دادند.

سفر آستین در میانه هماهنگی های عالی امنیتی میان آمریکا و اسرائیل درباره غنی سازی اورانیوم در ایران انجام شد. آنگونه که المانیتور مدعی است، آخر هفته گذشته ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک با هرزی هالوی، همتای اسرائیلی اش در تل اویو دیدار کرد تا در باب هماهنگی نزدیک میان ایالات متحده و اسرائیل درباب ممانعت از پیشرفت برنامه هسته ای ایران رایزنی کند.

تزاچی هانگبی، مشاور امنیت اسرائیل و ران درمر، وزیر امور استراتژیک این رژیم نیز، اوایل این هفته به واشنگتن سفر داشتند تا با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا و مقام های ارشد دفاعی و اطلاعاتی آمریکا این کشور دیدار کنند. براساس بیانیه کاخ سفید، این گروه متعهد به تقویت هماهنگی در باب اقداماتی برای جلوگیری از پیشرفت ایران در حوزه برنامه هسته ای و بازدارندگی ادعایی بیشتر شدند. آنها همچنین درباره افزایش نفوذ منطقه تهران در منطقه نیز با یکدیگر رایزنی داشتند و در باب تمرین ها و رزمایش نظامی مشترک ارتش آمریکا و نیروهای دفاعی اسرائیل نیز بررسی های لازم را انجام دادند.

آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا چهارشنبه مدعی شده بود که افزایش نقوذ و قدرت ایران هم برای اسرائیل و هم ایالات متحده تهدید است. پیشتر روزنامه اسرائیلی تایمز آو اسرائیل با انتشار گزارشی مدعی شده بود که مقام های کابینه راست گرای «بی بی» با سفرهای متعدد به پایتخت های جهان تلاش داررند تا غرب را برای تحت فشار قرار دادن ایران در خصوص برنامه هسته ای اش، با خود هم صدا کنند. این نشریه در ادامه آورده با این همه فعلا امیدی برای تل اویو در این باب حاصل نشده است.