به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 4 مرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 3 هزار و 439 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و یک هزار و 897 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 252 واحد بالا آمد و در رقم 710 هزار و 793 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 58 واحد افت کرد و به رقم 26 هزار و 636 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز رشد 73 واحدی داشت و به سطح 130 هزار و 319 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 253 نماد رشد قیمت و 404 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 39 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 61 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت ایران تایر (پتایر)، بانک سینا (وسینا) و شرکت سیمان هگمتان (سهگمت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت توکا ریل (توریل) و شرکت نفت پاسارگاد (شپاس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران)، خکمک (شرکت کمک فنر ایند امین) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) و شرکت توزیع دارو پخش (دتوزیع) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 65 نماد صف خرید داشتند و 62 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 47 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 276 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 111 درصدی به 435 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل پس از 3 روز به کانال 2 میلیون واحدی برگشت.

به نظر می‌رسد فعلا شاخص در حوالی 2 میلیون واحد به نوسان ادامه دهد. در هفته‌های اخیر شاخص در این محدوده بالا و پایین رفته اما از آن فاصله نگرفته است. 

دیروز نمادهای فارس، اخابر و شستا بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در مقابل شپنا، حکشتی و خودرو شاخص را پایین کشیدند. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد و با افزایش 15 درصدی به رقم 4 هزار و 945 میلیارد تومان رسید. این رشد اندک با مازاد عرضه، افزایش صف‌های فروش و خروج پول حقیقی همراه بود.  

پس از یک روز وقفه شاهد خروج پول حقیقی بودیم و 232 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. 

دیروز نمادهای عالیس، وبملت، خگستر، خزامیا و شلعاب بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 23 میلیون و 900 هزار تومان و سرانه فروش 27 میلیون تومان بود. 

بدین ترتیب با روند فعلی به نظر می‌رسد بازار توان صعود ندارد و فعلا به نوسان در حوالی 2 میلیون واحد ادامه خواهد داد. 

 پیش بینی بورس