به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 3 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 21 هزار و 507 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 998 هزار و 451 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 7 هزار و 537 واحد بالا آمد و در رقم 709 هزار و 537 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 258 واحد رشد کرد و به رقم 26 هزار و 694 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 2 هزار و 49 واحدی داشت و به سطح 130 هزار و 243 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز دو‌شنبه، 422 نماد رشد قیمت و 199 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 68 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 32 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت فولاد خوزستان (فخوز)، بانک سینا (وسینا) و شرکت سیمان خزر (سخزر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری هامون صبا (وهامون)، شرکت رایان هم افزا (رافزا) و شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشتری2ن کاهش قیمت

در بورس نمادهای شراز (شرکت پالایش نفت شیراز)، کطبس (شرکت زغال سنگ نگین طبس) و سخوز (شرکت سیمان خوزستان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توزیع دارو پخش (دتوزیع)، شرکت پخش هجرت (هجرت) و شرکت بیمه دی (ودی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 93 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 525 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 206 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار رشد کردند. شاخص کل 1.09 درصد رشد کرد و به یک قدمی صعود به کانال 2 میلیونی صعود کرد. 

دیروز ارزش معاملات خرد با رشد 10 درصدی به 4 هزار و 314 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد اما همچنان در سطح پایینی قرار دارد. 

بدین ترتیب شاخص با جلوداری وبملت، فولاد، وغدیر، فخوز، شپدیس و حکشتی رشد کرد. تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر بود و 68 درصد کل بازار را تشکیل داد. 

همچنین روز دوشنبه پس از 3 روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی از بازار بودیم و 127 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. دیروز نمادهای حکشتی، ولانا، خساپا، شپدیس، همراه، شبندر، فغدیر، دی، فسبزوار و ونوین بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بدین ترتیب شاخص برای دومین بار در یک هفته اخیر به مرز 2 میلیونی رسیده است. هفته گذشته نیز شاخص روند صعودی پیدا کرد و به رقم 2 میلیونی رسید اما سپس در ابتدای هفته اخیر پایین آمد. به نظر می‌رسد شاخص برای صعود و حفظ کانال بالاتر به تقاضای بیشتر و ورود پول نیاز دارد. اگر امروز نیز شاهد ورود پول و مازاد تقاضا باشیم سهامداران می‌توانند به گذر شاخص از مرز 2 میلیونی امیدوار باشند.

پیش بینی بورس