به گزارش اکوایران، زمانی که جری کاردینال در 2012 گلدمن ساکس را ترک کرد، سختی راه‌انداختن یک تجارت سهامی خاص موفق را دست‌کم گرفته بود: در گلدمن با فشار دادن یک دکمه، 20 میلیارد دلار ظاهر می‌شد، اما زمانی که ردبرد (RedBird) شروع به کار کرد، هیچ ارتباطی با سرمایه نداشتم، اما تنها چیزی که همیشه آن را داشتم "جریان معامله" بوده است.

فرصت‌­های معاملاتی، به همراه ارتباط نزدیک با برخی از ثروتمندترین خانواده‌­های آمریکا به کاردینال کمک کرد تا اولین سرمایه‌ها را جمع‌آوری کند. خانواده‌­ها و کارآفرینانی که با آنها کار کرده بود اولین کسانی بودند که آمدند و 100 میلیون دلار از آن گروه جمع‌آوری شد.

این سرمایه گذار 56 ساله از آن زمان مشارکت با مدیران باتجربه صنعت و معاملات تامین مالی، شبکه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها را در دهه گذشته با وال‌استریت، هالیوود، ورزش و رسانه‌ها ایجاد کرده است.

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری "ردبرد" اکنون 10 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد، به‌طوری که 70 درصد از سرمایه گذاری‌های آن در ورزش، رسانه و سرگرمی و بقیه روی بیمه و مدیریت دارایی متمرکز شده است. 

ردبرد و شرکت‌های وابسته آن اخیرا همه‌جا سرمایه‌گذاری می‌­کنند و دارایی می‌خرند.

"ردبرد آی ام آی"، صندوق جدیدی که توسط کاردینال با جف زاکر، رئیس سابق سی‌ان‌ان و یک گروه سرمایه‌گذاری ابوظبی راه‌اندازی شد، با خرید شرکت تولید برنامه‌های تلویزیون و فیلم All3Media از برادران وارنر دیسکاوری به مبلغ 1.15 میلیارد پوند موافقت کرد. یکی از شرکت‌های آن، "اسکای دنس" نیز پیشتاز به دست گرفتن کنترل استودیوی آمریکایی "پارامونت گلوبال" است. گروه ورزشی "وین وی"، مالک باشگاه "بوستون رد ساکس" و "لیورپول" که توسط ردبرد حمایت می‌­شود، اخیراً توسط سازمان گلف ایالات متحده به عنوان سرمایه‌گذار تأیید شده است. در سال 2022 نیز ردبرد باشگاه فوتبال ایتالیایی "آ.ث. میلان" را خریداری کرد.

کاردینال اخیرا در یک معامله تلاشی جسورانه برای تسلط بر روزنامه تلگراف بریتانیا و مجله اسپکتیتور انجام داد.

"ردبرد آی ام آی" موفق شد با تسویه بدهی‌های خانواده بارکلی، صاحبان فعلی این گروه رسانه‌ای کنترل تلگراف و اسپکتیتور را به‌دست آورد. 

چندین درخواست کننده رقیب و همینطور اعضای محافظه کار پارلمان بریتانیا این شرکت را متهم کردند که پوششی برای یک رژیم تمامیت‌خواه است که می‌تواند از طریق آن بر سیاست بریتانیا تأثیر بگذارد. این معامله پس از آن متوقف شد که لوسی فریزر، وزیر فرهنگ بریتانیا، به دلیل نگرانی از اینکه روزنامه تحت کنترل ابوظبی باشد، که سابقه ضعیفی در آزادی مطبوعات دارد، اعلام تجدیدنظر کرد.

"ردبرد آی ام آی" با مقامات بریتانیا همکاری کرده و به آنها اطمینان داده است که سرمایه‌گذار اماراتی نقشی منفعل بازی می‌کند. این شرکت برخی از شناخته‌شده‌ترین مشاوران بریتانیا را برای رسیدن به توافق مستقر کرده است. به گفته زوکر، پیشنهاد دهندگان آماده خواهند بود تا تضمین‌‌های روشن و یک هیات مشورتی مستقل برای محافظت از استقلال گروه رسانه‌ای ایجاد کنند.

به گفته کاردینال، ردبرد در زمینه حفاظت از استقلال شرکت‌ها عالی بوده است، نه فقط به دلیل اینکه کار درستی است، بلکه به این دلیل که تجارت خوبی است. او معتقد است که وظیفه آنها به عنوان سرمایه‌گذاران سهام خصوصی، رشد ارزش کسب‌وکارشان است، نه تاثیرگذاری بر محتوا یا جهت سرمقاله روزنامه.

معامله تلگراف برخی از نقاط مشترک در معاملات کاردینال را روشن می‌کند. این سرمایه‌دار آمریکایی راه‌حل‌های مالی غیرمعمول و خلاقانه‌ای ارائه می‌کند و اغلب با مدیران برجسته و باسابقه همکاری می‌کند تا از تخصص عملیاتی آن‌ها بهره‌مند شود. رویکرد او پیچیدگی سهام خصوصی را با مشارکت عملیاتی ادغام می کند.

به گفته کاردینال، آن‌ها برای بوستون رد ساکس، لیورپول، نیویورک یانکیز یا آث میلان بازیکن انتخاب نمی­‌کنند، بلکه این تصمیمات به مدیریت آن‌ها واگذار می‌شود که در این زمینه‌­ها تخصص و سابقه دارند.

یکی از افرادی که روی قراردادهای متعددی با کاردینال کار کرده است، می‌گوید، بزرگ‌ترین نقطه قوت او "تفویض اختیار" و "پذیرش توصیه‌های شرکای خود" است؛ این‌گونه است که او می‌تواند هم‌زمان در رأس خیلی چیزها بماند. به عنوان مثال، وقتی نوبت به وضعیت تلگراف می‌رسد، او برای رهبری به زوکر تکیه می‌­کند.

کاردینال تلاش کرده است تا شیوه‌های کاری مشابهی را به ردبرد وارد کند. او اخیرا جان تورنتون، رئیس سابق گلدمن ساکس را به عنوان رئیس و پائولو اسکارونی، سرمایه دار ایتالیایی را به عنوان مدیر تجارت بین المللی استخدام کرده است، که به مجموعه‌ مدیران ارشد از جمله حمید بیگلری، مشاور ارشد سابق سیتی به عنوان رئیس خدمات مالی و جف شل، رئیس سابق ان‌بی‌سی یونیورسال به عنوان رئیس بخش ورزش و رسانه ملحق خواهد شد.

به گفته کاردینال، یکی از مزایای گذراندن 20 سال در گلدمن ساکس این است که "فرهنگ نقش مهمی در هر کاری که ما به عنوان یک شرکت انجام می‌دهیم ایفا می‌کند". کاردینال، که شرکتش حدود 100 نفر نیرو در 9 دفتر استخدام کرده است و قصد دارد دو دفتر دیگر را در لندن و ریاض افتتاح کند، می‌گوید، ابدا رفتار سیاسی یا فقدان همکاری جمعی را تحمل نمی‌کند.

در ردبرد فرهنگ تشریک مساعی، همکاری و ارتباط زیادی وجود دارد، هیچ کس به تنهایی کار نمی‌کند، اما به کارکنان یک تجربه کارآفرینی با فضایی برای اجرا داده می‌شود و انتظار می‌رود همه ابتکار عمل داشته باشند.

متقاعد کردن دولت بریتانیا که پس از برگزیت به از دست دادن دارایی‌های داخلی به خریداران خارجی حساس است، آزمون جدیدی برای رئیس ردبرد خواهد بود. اما این چیزی نیست که کاردینال را بترساند.

به گفته او، در هر تلاشی، ضروری است که هر روز با یک هدف روشن و احساس فوریت از خواب بیدار شوید، اینکه صرفا سبک زندگی‌تان را به عنوان شریک سابق گلدمن حفظ کنید اعتباری ندارد.

به اعتقاد کاردینال، در طول چهاردهه، نوآوری اندکی در سهام خصوصی وجود داشته است و بازده کاهش یافته است، بااینحال هیچ تغییری در ساختارها یا روش‌های سرمایه‌گذاری ایجاد نشده است، اما او می‌خواهد کاتالیزوری برای کمک به تکامل پارادایم سهام خصوصی به سمت «چیزی جدید» باشد.