به گزارش اکوایران، دقایقی پیش، زلزله ای با شدت 5.2 ریشتر استان هاتای ترکیه را تکان داد. همچنین، شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه تاکنون به بیش از 43 هزار نفر افزایش یافت. آمارها حاکی از آن است در این زلزله مرگبار تاکنون 38 هزار و 44 نفر در ترکیه و 5 هزار و 800 نفر در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

متخلفان مجازات می‌شوند

 وزیر دادگستری ترکیه امروز پنج شنبه اعلام کرد در صورتی که سهل انگاری در ساخت و سازهای ساختمان ریزش شده در زلزله اثبات شود، مجازات در انتظار متخلفان خواهد بود.

وی تاکید کرد که وزارت خانه متبوع وی همه وظایف خود را با یافتن متخلفان و مجازات آنها انجام خواهد داد. بنا به گفته این مقام دولت ترکیه در همین راستا تاکنون ۲۵۵ پیمانکار به دلیل تخلفات ساختمانی تحت تعقیب قرار گرفته اند.

وزیر دادگستری ترکیه همچنین یادآور شد که در سازمان ملل متحد برای کمک به زلزله زدگان ترکیه درخواست یک میلیارد دلار کرده است. این کمک قرار است برای پاسخگویی به نیازهای بیش از ۵ میلیون زلزله زده این کشور گردآوری شود.

نجات بعد از 10 روز! 

از سوی دیگر، حدود 260 ساعت پس از زلزله‌های ویرانگر ترکیه که هزاران خانه را تخریب کرد و ۳۸۰۴۴ نفر را به کشتن داد، یک کودک 12 ساله حدود 10 روز پس از این حادثه از زیر آوار در استان هاتای ترکیه نجات یافت.

یک زن 30 ساله ترکیه‌ای پس از 258 ساعت ماندن در زیر آوار یعنی حدود10 روز پس از زلزله، در منطقه زلزله زده قهرمان مرعش توسط امدادگران نجات یافت.