احتمالا در روزهای اخیر تصاویر برخی اطلاعات شخصی مسافران متروی مشهد در برخی ایستگاه‌های متروی این شهر را در فضای مجازی دیده باشید. روزنامه «خراسان» در گزارشی از توقف چهره‌زنی در متروی مشهد خبر داده است و نوشته که این کار مجوزی از شورای شهر مشهد نداشته است.

سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی هم در همین رابطه گفته است: «هیچ فرد و مقامی حق ندارد با هر بهانه‌ای به حقوق شهروندان تعرض کند و اقدام و رفتار فراقانونی داشته باشد، با ناقضین حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود.»

مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد در دقایق پایانی دیشب اما خبر داد که «تصاویر و سن افراد از طریق هوش مصنوعی بر روی تلویزیون به نمایش در آمده است. ابتدا قرار بوده صرفا تصویر افراد روی تلویزیون پخش شود، اما اپراتور، برخی موارد دیگر را به آن افزوده است.» این فرآیند به گفته او از دیروز متوقف شد. 

پیروز حناچی، شهردار پیشین تهران در یادداشتی در روزنامه «دنیای اقتصاد» از راه مهار آلودگی هوا گفته است. در بخش دیگری از کیوسک امروز بیانیه نشست شورای همکاری خلیج فارس را مرور کردیم. بیانیه‌ای که مدعی شده «میدان گازی الدره (آرش) به صورت کامل در آب های سرزمینی کویت قرار دارد و مالکیت این منابع تنها برای عربستان و کویت است.»