به گزارش اکوایران، دور دوم مذاکرات در دولت ابراهیم رئیسی امروز از سر گرفته شده است. در بیرون از ایران کشورهای آلمان و فرانسه با غیرمنطقی خواندن توقعات و پیشنهادات برجامی درباره روند مذاکرات سیگنال‌های منفی می‌فرستند، داخل ایران اما نزدیکان دولت روند گفت‌وگوها را سازنده می‌دانند و می‌گویند و بالا رفتن قیمت ارز را به دلیل تلاش خرابکاران می‌دانند، در چنین شرایطی دور دوم مذاکرات در وین شروع شده است.

همزمان با اعلام از سرگیری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرف‌های مذاکره در وین برای احیای برجام، وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای گفته که پیشنهادات جدید هسته‌ای ایران پایه منطقی ندارد. در این بیانیه آمده: پیشنهاداتی که هفته گذشته توسط ایران مطرح شد فاقد پایه‌های منطقی برای دستیابی به توافق سریع و تامین منافع همه است. وزارت خارجه فرانسه از این‌که مذاکرات پیشرفتی نداشته، اظهار «تاسف» کرده است. روز دوشنبه هم وزارت خارجه آلمان بیانیه مشابهی منتشر کرد و پیشنهادات ایران را «غیرقابل قبول» خواند. 

بی ربطی قیمت دلار به مذاکره

روند افزایش قیمت دلار ادامه دارد. رئیس جمهور در دیدار با دانشجویان گفته که عده‌ای شبانه روزی تلاش می‌کنند نرخ ارز را بالا ببرند تا اقتصاد را به مذاکرات گره بزنند. این حرف‌ها در روزنامه‌های نزدیک به دولت با استقبال مواجه شده است. برخی روزنامه‌ها هم از رئیس جمهور خواسته‌اند که جمشید بسم‌الله‌های این دولت را معرفی کند. 

سی آی ای: ایران بمب اتم نمی‌سازد

رئیس سی‌آی‌ای در گفت‌وگوی تازه‌ای اعلام کرده که هیچ نشانه‌ای از این‌که  ایران تصمیم به ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای گرفته باشد وجود ندارد. ویلیام برنز همچنین گفته سی‌آی‌ای «هیچ سندی در دست ندارد که حاکی از تصمیم ایران برای تبدیل برنامه هسته‌ای خود به ساخت سلاح باشد». به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، رئیس سی‌آی‌ای این حرف‌ها را در نشستی که از سوی روزنامه آمریکایی وال‌استریت جورنال برگزار شد، به زبان آورد.  برنز همچنین با اشاره‌ به مذاکرات ایران و کشورهای باقیمانده در برجام به علاوه آمریکا در وین، اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، را تکرار کرد که گفته است «ایرانی‌ها در این مرحله هنوز مذاکره را جدی نگرفته‌اند ولی به‌زودی خواهیم دید که آن‌ها چقدر جدی هستند». 

پس چه کسی سیلی زد؟

محمدباقر قالیباف نماینده مجلس در سخنرانی روز دانشجو اعلام کرد که در مورد سیلی زدن عنابستانی به سرباز راهور شبکه های مجازی شلوغش کردند در حالی که این نماینده سرباز را هل داده بود. این حرف‌ها واکنش سرباز سیلی خورده را به دنبال داشت و ویدئویی که او منتشر کرد مورد توجه قرار گرفت.

راهنمای تزریق دوز سوم

وزارت بهداشت در واکنش به شایعات و سوالات زیادی که در رابطه با نوع دوز سوم واکسن به وجود آمده بود دستورالعمل صادر کرد و گفت که هرکس واکسن‌هایی بر پایه ویروس ضعیف شده دریافت کرده می تواند هم از واکسن مشابه استفاده کند و هم واکسن آسترازنکا یا سایر واکسن های موجود را دریافت کند اما کسانی که آسترازنکا دریافت کرده اند بهتر است که همین واکسن را دوباره دریافت کنند.