متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ایران از زمانبندی دقیق حمله حماس آگاهی نداشته است. آنطور که ایرنا نوشته، متیو میلر گفته است: ما هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران حملات حماس علیه اسرائیل را هدایت یا برنامه ریزی کرده است در اختیار نداریم و ایران از زمان بندی دقیق و وسعت انچه رخ داده، آگاه نبوده است.

هرات دوباره لرزید. رسانه‌ها خبر دادند که  زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دوباره هرات در افغانستان را لرزاند.  مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد این زمین لرزه ساعت ۴:۱۱ دقیقه بامداد امروز (چهارشنبه) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است. هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه جزییاتی مشخص نشده است. 

روزنامه «دنیای اقتصاد» سرمقاله‌ای از یک اقتصاددان دارد درباره اهمیت جایزه نوبل در حوزه اقتصاد جنسیتی. در بخشی از این سرمقاله با تیتر «نوبلی برای بیداری جوامع» آمده است: «متاسفانه در جوامع مردسالار حتی در بین اقتصاددانان نیز بر اهدای این جایزه شبهه گرفته‌اند و به کمیته‌ای که به‌عنوان نهاد بزرگ‌ترین تصمیم ایمان داشتند، شک کردند و همین شک مهر تاییدی بر وجود تبعیض‌های ساختاری فکری و فرهنگی است. مردانی که تحقیقات زنان برای شناسایی بیشتر جنسیتی بازار کار و تلاش برای پررنگ کردن تبعات منفی تبعیض علیه زنان را شایسته جایزه نوبل اقتصاد نمی‌دانند، همان‌هایی هستند که خودآگاه یا ناخودآگاه اسیر آموزه‌ها و باورهای غلط علیه توانایی زنان هستند.»