به گزارش اکوایران، علی‌اکبر محرابیان - وزیر نیرو - در همایش سراسری مدیران ارشد این وزارتخانه از تعیین تکلیف ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق در تابستان امسال خبر داده و گفته «بر اساس مصوبه هیات دولت ساعت کار ادارات از 15 خرداد تا 15 شهریور 1402 از 6 صبح تا یک بعدازظهر خواهد بود.

وزیر نیرو تاکید کرده که تامین آب و برق مهم‌ترین رکن تولید است و بر این اساس با مجموع ناترازی موجود در صورت مدیریت بهینه مصرف و تقاضا مسیر برای رشد تولید هموار می‌شود.

محرابیان اظهار کرده که در تابستان 1400 و 1401 به ترتیب با ناترازی 14 هزار و 20 هزار مگاواتی برق روبرو بودیم و این در شرایطی است که با احتساب 70 هزار مگاوات تقاضا این امکان وجود داشت که در اوج مصرف 6 ساعت محدودیت برق در همه بخش‌ها اعمال شود. او می‌گوید با مدیریت مناسب در کنار تامین برق بخش خانگی و عدم خاموشی در تابستان 1401، برق مازاد برای تقویت و رشد ظرفیت تولید به بخش تولید کشور ارائه شد.

بر اساس اظهارات وزیر نیرو، در تابستان سال گذشته رشد مصرف برق خانگی برابر صفر بود و از 15 خرداد تا نیمه شهریور 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.5 درصد مصرف در بخش خانگی کاهش یافته و این در حالی است که از 29 اردیبهشت تا پایان شهریور سال 1400، بر اساس جدول یک تا سه نوبت، خاموشی اعمال می‌شد.

محرابیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف گفته است: در بخش اداری برنامه‌ها به صورت دقیق مشخص شده است. خوشبختانه هیات دولت ساعت‌ فعالیت اداری را در اسفند 1401 مصوب کرد و بر اساس آن از 15 خرداد تا 15 شهریور ساعت کار اداری از 6 صبح تا 13 خواهد بود؛ ضمن اینکه یک ساعت پیش از پایان ساعت کار اداری دستگاه‌های سرمایشی خاموش می‌شوند.