به گزارش اکوایران، سروش فولادچی دبیر اجرایی این رویداد، در سرآغاز همایش و نمایشگاه گفت: برگزاری چهارمین دوره همایش و نمایشگاه اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران با توجه به اهمیت این حوزه و میزان اشتغال آن در دستور کار قرار گرفت. برگزاری این رویداد با در نظر گرفتن رفع نواقص دوره‌های قبل در حال انجام است.

وی اظهار کرد: گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد با درک این مهم و تجربه در برگزاری همایش‌ها و نظرسنجی از فعالان حوزه پلاستیک با همکاری انجمن صنایع ملی پلیمر ایران، این رویداد را در سه روز برگزار می‌کند.

فولادچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: چندنرخی بودن ارز در بازار مواد اولیه، اثرات تورم و محدودیت‌های اختصاص بر منابع مالی، اثرات تحریم، دانش فنی و بومی‌سازی و ... از موضوعات مهمی است که در این همایش به آنها پرداخته می‌شود.

در ادامه، برمک قنبرپور - دبیر همایش و عضو هیأت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران - با اشاره به بررسی نقش و جایگاه صنایع پلاستیک در اقتصاد ایران اظهار کرد: شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و نوسانات ارزی واحدها را به سمتی پیش برده است که ارتقای دانش فنی و افزایش بهره‌وری را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: انجمن ملی صنایع پلیمر با عضویت ۲۰۰ بنگاه رسالت خود را شناسایی موانع و چالش‌های بنگاه‌های زیرمجموعه می‌داند و به همین دلیل با همکاری دنیای اقتصاد اقدام به برگزاری چهارمین دوره از این همایش کرده است.

قنبرپور با اشاره به اینکه «سومین همایش در سال ۱۴۰۱ با مشارکت بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان این حوزه طی دو روز برگزار شد»، گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سطح رضایت از آن رویداد، بالا بوده است. ارتقای سطح علمی و صنعتی از رسالت اصلی انجمن است و تلاش می‌کند تا توان رقابت‌پذیری افزایش پیدا کند.

عضو هیأت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران افزود: ایجاد ارتباط دو‌طرفه بین فعالان اقتصادی و تصمیم‌گیرندگان، آشنایی بنگاه‌ها با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت و افزایش تعامل با دانشگاه از اهداف اصلی این همایش است. معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل به سیاستمداران کشور، مطرح شدن دغدغه‌های صنعت، ارائه راهکارهای حل چالش‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای فعالان صنعت، ارتقای دانش فنی با حفظ محیط زیست از دستاوردهای اصلی این همایش خواهد بود.

چهارمین همایش اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران