رپرتاژ آگهی: اینگونه مشکلات سرعت پیشرفت در کسب و کارها را کاهش داده، متوقف کرده یا در برخی از موارد سبب مواجهه شدن آنها با شکست خواهد شد. باید توجه داشته باشید برای رسیدن به قله های موفقیت نیاز است که در شرکتها تقسیم کار صورت گرفته و متخصصین هر حوزه به وظایف خود به نحو احسن عمل نمایند.

شرکت ها مستقل از موسسین آن از نظر قانون دارای شخصیت جداگانه میباشد و هر عمل حقوقی که انجام میدهد برای آن سبب به وجود آمدن حقوق و تکلیفی میباشد. این اعمال حقوقی باید از سوی افراد متخصص مدیریت گردد زیرا که ممکن است برای مثال یک اشتباه قراردادی سبب بروز تعهداتی برای این شرکت گردد که توانایی انجام آن وجود ندارد و کلیه عوامل تحت الشعاع این مسئله قرار گیرند.

انتخاب وکیل متخصص که در زمینه حقوق شرکتها و کسب و کارها فعالیت میکند بهترین گزینه برای انجام چنین اموری هستند.

نقش وکیل برای کسب و کارهای نوظهور و با سابقه

هر کسب و کاری در دوره زمانی خود متحمل ریسک های بزرگ و کوچکی شده و در نتیجه آن چالش هایی را تجربه میکند. برخی از این چالشها از ابتدای مسیر همراه آنها بوده و برخی دیگر اگر مدیریت شوند از بین خواهند رفت. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

در کسب و کارهای نوظهور به دلیل اینکه هر چالشی برای اولین بار است که رخ میدهد و همچنین به دلیل نوپا بودن کسب و کار ممکن است هر تهدید کوچکی تبدیل به تهدیدات بزرگ شود، بهتر است پیش از اینکه مشکلات به صورت جدی نمایان شوند با استفاده از وکلای متخصص حوزه استارت آپ ها از بروز آنها جلوگیری کرد.

شرکت ها با سابقه بالا نیز ممکن است به دلیل تصمیماتی که در حوزه فعالیت های خود میگیرند با چالشهای حقوقی جدیدی دست و پنجه نرم کنند و در این بین استفاده از یک وکیل دادگستری با تجربه بالا میتواند ریسک تصمیمات آنها را بسیار پایین آورده تا منابع مالی و اعتباری که شرکت در طی سالیان به دست آورده است به هدر نرود.

مهمترین عوامل حقوقی تهدید کننده برای استارت آپ ها

در ابتدای راه اولین مسئله ای که میتواند تهدید کننده استارت آپ ها باشد مسئله تقسیم سهام به نسبت آورده های هر فرد و همچنین در دست گرفتن ابتکار عمل و تصمیمات مهم برای امور میباشد.

یک وکیل متخصص در زمینه میتواند با بررسی میزان آورده های مالی و فنی به صورت دقیق میزان سهم هر شخص را تعیین کرده و برای تصمیم گیری راهکارهای عملی پیشنهاد دهد زیرا که ریشه چنین مشکلاتی عدم توافق یا مبهم بودن توافقات میان شرکا میباشد.

قراردادهایی که از سوی شرکت با کارکنان خود یا اشخاص و شرکتهایی دیگر منعقد میشود میتواند یکی از چالشهایی باشد که فعالان اقتصادی را درسالهای اخیر مورد تهدید قرار میدهد.

آنها هم میتوانند با مشورت گرفتن از وکلای حوزه قرارداد ها به تنظیم قرارداد بپردازند و همچنین میتوانند خواسته های خود از طرف مقابل و اینکه چه مواردی در عقد تصریح گردد را به وکیل خود گفته و از او بخواهند تا قراردادی با اهداف مشخص تنظیم نماید.

به این صورت در حوزه قراردادها که میتواند ریشه بسیاری از مشکلات قرار گیرد ایمن بمانند.

اهمیت استفاده از وکیل شرکت در چه زمینه هایی میباشد؟

زمانی که به تهدیداتی که ممکن است سالها تلاش همراه با صرف هزینه های هنگفت را به هدر دهد نگاه میکنیم، متوجه میشویم که یاری گرفتن از وکلای متخصص میتواند تنها راه چاره برای کسب و کار هایی باشد که تازه شروع به کار کرده اند یا شرکتهایی که سالهاست به فعالیت های تجاری و تولیدی میپردازد.

وکلا با دانش حقوقی و همچنین تسلط به قوانین و مقررات، به بررسی مسائل حقوقی پیش آمده میپردازند و برای حل آنها بهترین راهکارها را پیشنهاد میدهند.

تجربه کاری در زمینه مسائل و مشکلات حقوقی شرکت ها به وکلا بینشی داده است که با آن میتوانند بسیاری از مشکلات را پیش بینی کنند تا در زمان وقوع، بهترین تصمیم از سوی مدیران شرکت ها اتخاذ شده تا کمترین ضرر را متحمل شوند.

چند نکته مهم از نگاه وکیل

رعایت برخی از نکات حقوقی مهم از سوی مدیران شرکت ها در طول انجام امور لازم است که ما به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. زمانی که کسب و کار نیاز به جذب نیرو برای انجام امور خود دارد، برخی ها ممکن است به اشتباه باور داشته باشند که عدم انعقاد قرارداد برای اهداف شرکت بهتر است.

اما باید بدانید در صورتی که هیچ قراردادی بین کارگر و کارفرما منعقد نشده باشد، قرارداد آنها شفاهی و مدت آن دائمی تلقی خواهد شد.

بدین صورت علاوه بر پرداخت حقوق مالی وی، میتواند حکم بازگشت به کار بگیرد و این بر خلاف تصمیمات شرکت باشد. بهترین راهکار برای حل این مشکل انعقاد قرارداد موقت میان کارگر و کارفرما میباشد که برای تنظیم بندهای آن میتوانید با وکیل خود مشورت نمایید.

دومین نکته ای که باید در تنظیم قرارداد کار بدان توجه شود این است، شرایطی که از سوی کارفرمایان تعیین میشود نباید مخالف قوانین آمره ای باشد که از سوی قانون کار تصویب شده است.

در غیر این صورت قرارداد باطل و بلا اثر است. برای شناسایی و تفسیر این دسته از قوانین و همچنین تنظیم قرارداد به نحوی که مخالفتی با قوانین آمره نداشته باشد وکیل قرارداد میتواند شما را راهنمایی کند.

امضای قرارداد محرمانگی از ملزومات کاری هر کسب و کاری میباشد که دارای فناوری نوین و ایده های جدید است. این قرارداد میان کارفرما و کارمندان یا کارگران منعقد میشود.

محتوای اصلی آن، حمایت از محرمانگی مسائل کاری کارفرمایانی هست که با ایده های نو، به فعالیت های صنعتی، تولیدی یا خدماتی پرداخته اند. این قرارداد دارای انواع و اقسام مختلفی هست که توضیح آن از حوصله این بحث خارج میباشد.

هزینه های اخذ وکیل متخصص حوزه شرکت ها

با همه توضیحاتی که در مطالب بالا داده شد نباید از بحث هزینه های حق الوکاله وکیل در مسائل حقوقی غافل شد. راه اندازی یک بخش حقوقی شاید در ابتدای راه برای هر شرکتی دارای هزینه های بسیاری باشد و همین موضوع سبب عقب افتادن از مسائل اصلی کسب و کار شود.

به همین ترتیب بیشتر اشخاص به فکر برون سپاری این امور هستند. حال ممکن است این برون سپاری به یک وکیل معتمد صورت گیرد یا از موسسات حقوقی که در این زمینه فعالیت میکنند کمک گرفته شود. موسسه حقوقی اترس یکی از معتبر ترین موسسات حقوقی میباشد که با ارائه پکیج های ماهانه که به صورت اشتراکی از سوی شرکت ها خریداری میشود به آنها به اندازه نیاز خدمات حقوقی ارائه میکند.

این روش هم یکی از جدید ترین روش های برون سپاری امور حقوقی توسط شرکت ها میباشد که دارای صرفه اقتصادی بالایی نیز هست.

سخن پایانی

در پایان میتوان گفت که به همراه داشتن یک وکیل معتمد و متخصص حوزه کسب و کار ها میتواند نقش بسیار پر رنگی در توسعه آن تجارت داشته باشد و با کاهش ریسک اقدامات، به سرعت انجام امور کمک کند.