رپرتاژ آگهی: راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی به شما کمک می‌کند که هنگام خرید لپ تاپ به چه مواردی توجه کنید. در بازاری که قیمت‌ها مدام درحال تغییر و افزایش است، اینکه بتوانید لپ تاپی را پیدا کنید که در کنار قیمت مناسب، کارایی بالایی داشته باشد، بسیار اهمیت دارد.

در این مطلب شما با نکات مهم قبل‌از خرید لپ تاپ آشنا خواهید شد و در انتها چند مدل لپ تاپ اقتصادی که برای امور دانشجویی بسیار مناسب هستند، معرفی می‌شود.

راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی برای دانشجویان

راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی برای دانشجویان

اگر قصد خرید لپ تاپ برای کارهای دانشجویی را دارید، بهتر است بدانید که فاکتورهای مختلفی می‌توانند در خرید شما موثر باشند. اینکه لپ تاپ خریداری‌شده شما چه ویژگی‌هایی داشته باشد، کاملا اختیاری است، اما بدانید که با بودجه محدودی که دارید، باید حسابی تحقیق کنید تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید‌. مجموعه‌ای از نکات به‌صورت راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی در ادامه آورده شده است.

  • وزن پایین: اگر مدام باید لپ تاپ را حمل‌ونقل کنید باید سراغ مدل‌هایی بروید که زیر 2 کیلوگرم وزن دارند.

  • نمایشگر با وضوح بالا و مات: نمایشگر مات از بازتاب نور در کلاس و محیط‌های روشن جلوگیری می‌کند.

  • عمر باتری بالا: ازآنجایی‌که احتمال دارد لپ تاپ را در محیطی استفاده کنید که پریز برق نباشد، بهتر است محصولی را خریداری کنید که شارژدهی باتری مناسبی داشته باشد.

  • پردازنده‌ مرکزی یا CPU: نوع پردازنده در لپ تاپ در میزان کارایی آن و قدرت نصب و اجرای برنامه‌های مختلف بسیار تاثیر دارد. اگر بودجه محدودی دارید سراغ لپ ‌تاپی بروید که پردازنده آن، سلرون، پنتیوم یا Core i3 باشد.

  • پردازند‌ه‌ گرافیکی (GPU): اگر دانشجوی یکی از رشته‌های معماری، عمران، نقشه‌کشی و کامپیوتر هستید باید لپ تاپی بخرید که پردازنده گرافیکی مجزایی داشته باشد.

  • حافظه‌ SSD: بیشتر لپ ‌تاپ‌های اقتصادی شامل هارد دیسک‌های معمولی هستند. بهتر است بعد‌از خرید لب‌تاب، حافظه‌ SSD را با هارد دیسک جایگزین کنید تا سرعت و عملکرد سیستم‌تان افزایش پیدا کند.

بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی، کدام مدل لپ تاپ اقتصادی ارزش خرید دارد؟

بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی، کدام مدل لپ تاپ اقتصادی ارزش خرید دارد؟

طبق مواردی که در بالا گفته شد، هر لپ تاپ ارزان‌قیمتی ارزش خرید ندارد. لپ تاپ‌هایی که در بازار به‌عنوان لپ ‌تاپ اقتصادی عرضه شده‌اند، ویژگی‌های مختلفی دارند که تنها برخی از آن‌ها می‌توانند نیاز دانشجویان را رفع کنند و کارآیی ایده‌آل‌تری نسبت به قیمت‌شان داشته باشند.

در این میان 2 برند معروف و پرطرفدار Dell و Hp توانسته‌اند حجم زیادی از بازار فروش لپ تاپ اقتصادی را به‌خود اختصاص دهند. در ادامه چند مدل لپ تاپ که معیارهای گفته ‌شده در راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی را دارند، معرفی شده است.

لپ تاپ hp مدل G9 255 840T7PA-Athlon 3050 Silver 8GB 256SSD - کاستوم شده

لپ تاپ‌های کاستوم‌شده معمولا توسط شرکت گارانتی‌کننده ازنظر سخت‌افزاری ارتقاء پیدا کرده‌اند. این لپ تاپ با داشتن پردازنده silver3050 ATHLON از شرکت Amd و حافظه کش 4 مگابایتی توانسته بین لپ تاپ‌های اقتصادی فروش خوبی داشته باشد. سایر ویژگی‌های این مدل به شرح زیر است:

  • محدوده سرعت پردازنده: 2/8 گیگاهرتز و بیشتر

  • فرکانس پردازنده: 1/1تا 3/4 گیگاهرتز

  • ظرفیت حافظه RAM: 8 گیگابایت

  • نوع حافظه RAM: DDR4

  • سرعت رم: 3200 مگاهرتز

  • ظرفیت حافظه داخلی: 256 گیگابایت

  • نوع حافظه داخلی: SSD

  • سازنده پردازنده گرافیکی: AMD

لپ تاپ HP G7 250

این مدل لپ ‌تاپ اچ پی با صفحه‌نمایش 15.6 اینچی و پنل IPS مات از یک سخت‌افزار قدرتمند آمریکایی به نام  اینتل Celeron N4020 بهره گرفته و حافظه رم 4 گیگابایتی DDR4 و یک ترابایت حافظه HDD دارد. قیمت این لپ ‌تاپ در بازار دائما درحال تغییر است ولی نسبت به سایر تولیدات برند hp قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

لپ تاپ HP 15-FC0002NIA-A

در ساخت لپ ‌تاپ hp مدل HP 15-FC0002NIA از پردازنده‌‌ AMD Ryzen 5 7520U استفاده شده است. پردازنده گرافیکی این مدل AMD Radeon 610M است و حافظه کش 4 مگابایتی آن در کنار 8 گیابایت حافظه رم باعث عملکرد بهتر و کاهش چشم‌گیر زمان بوت ویندوز شده است. با این توضیحات می‌توان از این لپ تاپ با قیمت مناسبی که دارد برای کارهای نیمه‌حرفه‌ای و دانشجویی استفاده کرد.

لپ تاپ  Vostro 3510-i3 8GB 256SSD Linux - کاستوم شده

لپ تاپ مدل Vostro 3510-i3 8GB 256SSD Linux یکی از به‌صرفه‌ترین لپ تاپ‌های میان‌رده ساخته کمپانی دل است. تقریبا بیشتر نکاتی که در راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی به آن اشاره شد، در این لپ تاپ رعایت شده است.

صفحه‌نمایش 15.6 اینچی و رزولوشن  1366x786 پیکسل این مدل در کنار پردازنده Intel Core i3 باعث شده دانشجویان تمایل به خرید آن پیدا کنند.‌ به‌خصوص اینکه این لپ تاپ حافظه داخلی 256 گیگابایتی از نوع SSD و حافظه رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 دارد.

لپ تاپ 14 اینچی dell مدل latitude 3410 ci

یکی دیگر از لپ تا‌‌پ‌های اقتصادی شرکت دل، لپ تاپ latitude 3410 ci با صفحه‌نمایش 14 اینچ و رزولوشن 1920x1080 است. قیمت لپ تاپ دل با مدل فوق در کنار پردازنده celeron 5205 U با فرکانس 1/9 گیگاهرتز و وزن 1/6 کیلوگرم، بسیار به‌صرفه است و به‌دلیل نمایشگر ماتی که دارد، چشم‌ها را خسته نمی‌کند.

فروش انواع لپ تاپ اقتصادی در دیجی کالا

فروش انواع لپ تاپ اقتصادی در دیجی کالا

همان‌طور که در قسمت راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی گفته شد، لزوما یک لپ تاپ ارزان‌قیمت نمی‌تواند نیاز شما را به‌عنوان دانشجو برای اموراتی مانند حسابداری، طراحی‌های 3بعدی و حتی برنامه‌نویسی برطرف کند. یک خرید موفق آن است که با حداقل قیمت بتوانید محصولی بخرید که بیش‌ترین کارایی را داشته باشد.

در مجموعه دیجی کلا تنوع بسیار زیادی از لپ تاپ‌های اقتصادی با برندهای مختلفی مانند Hp و Dell را می‌توانید مشاهده کنید. با خرید از این مجموعه می‌توانید مطمئن باشید که لپ تاپ خریداری شده‌تان در نهایت صحت و سلامت به‌دست‌تان می‌رسد. علاوه‌بر این، مدل‌های کمیاب و اقتصادی لپ تاپ‌های دل، اچ پی و دیگر برندها تنها در این سایت قابل عرضه هستند.

جمع‌بندی

راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی به شما این دید و شناخت را می‌دهد که بتوانید قبل از خرید، ویژگی‌های مهم یک سیستم کامپیوتری را بشناسید و براساس نیاز و بودجه‌تان بهترین مدل را انتخاب کنید.

در سایت دیجی کالا برای هر مدل لپ تاپ، قیمت و مشخصات آن درج شده است و شما می‌توانید با یک مقایسه کلی محصولی به‌صرفه و کاربردی خریداری کنید. در نهایت بدانید که از یک لپ تاپ اقتصادی نباید انتظار کارآیی حرفه‌ای داشته باشید.