رپرتاژ آگهی: برای این‌که سفر آسوده‌ای به پایتخت ایران زیبایمان داشته باشید، یکی از بهترین روش‌ها، سفر با قطار خواهد بود که برای آن لازم است ابتدا بلیط قطار تهران را تهیه کنید. راحتی سفر با قطار در کنار هزینه‌ای مقرون ‌به‌صرفه، باعث می‌شود که هیچ وسیله‌ی سفری را نتوانید با آن مقایسه کنید، پس اگر به دنبال یک سفر آسوده، همراه با لذت‌بردن از مسیر بدون خستگی در کنار عزیزانتان هستید یا حتی به دنبال فرصتی برای معاشرت با غریبه‌ها، قطار با کوپه‌های راحت خود می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. حالا فرض کنید به تهران رسیده‌اید، پیش‌از رفتن به اقامتگاهتان، در این راهنمای قدم به قدم، با سه مکان پر از آرامش و زیبایی در این شهر شلوغ آشنا خواهید شد که شاید کمتر اسم آن‌ها را شنیده باشید.

وارد یک ماجراجویی جذاب در تهران شوید

ایستگاه راه‌آهن تهران واقع در میدان راه‌آهن یکی از قدیمی‌ترین محلات تهران است. تهران از جنوب تا شمال جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که با یک سفر آسوده و راحت، می‌توانید از همان دقایق ابتدایی ورودتان به این شهر بزرگ و پر از چالش بدون تلف‌کردن وقت به گشت و گذار بپردازید. خرید بلیط قطار و سفر با قطار به واسطه سفری راحت، شما را برای یک گشت و گذار جذاب آماده می‌کند. در ادامه مجموعه‌ای از جذاب‌ترین و بکرترین مکان‌های تفریحی تهران را که به ایستگاه قطار هم نزدیک هستند، معرفی خواهیم کرد.

سر در باغ ملی

اگر بلیط قطار تهران را تهیه و با قطار به تهران سفر کرده باشید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن، گشت و گذار جذاب خود را در پایتخت ایران شروع کنید. آیا به لوکیشن فیلم‌ها و سریال‌ها علاقمند هستید؟ در اولین قدم شما را به یکی از لوکیشن‌های سریال پربیننده مدار صفر درجه خواهیم برد. با 5 دقیقه رانندگی می‌توانید از میدان راه‌آهن خود را به سردر باغ ملی، اولین نماد تهران قدیم تا پیش ‌از میدان آزادی، در خیابان امام خمینی برسانید.

در این بنای ساخته شده در زمان قاجار که نمادی از تهران قدیم با کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر است، می‌توانید چند دقیقه‌ای محو کاشی‌کاری قاجاری آن شوید. با عبور از سر در باغ ملی خود را در فضایی خارج از هیاهوی خیابان خواهید دید که می‌توانید با کمی قدم‌زدن در فضای طبیعت آن‌جا یا نشستن روی نیمکت‌ها، خود را به سر در وزارت خارجه و همین‌طور سر در دانشگاه هنر تهران برسانید. این مکان‌ها برای عکس‌گرفتن بسیار جذاب خواهند بود.

موزه مقدم

موزه مقدم

حالا که در خیابان امام خمینی هستید، حیف است بدون بازدید از خانه موزه مقدم، این خیابان پر جاذبه را ترک کنید. البته خانه موزه مقدم تنها جایی نیست که می‌توانید در این خیابان از آن دیدن کنید ولی یکی از زیباترین مکان‌ها است. اگر به دنبال بازدید از بنایی هستید که مانند کاخ‌های دیگر تهران خیلی بزرگ نباشد و بتوانید در عرض یک ساعت از آن بازدید کنید، خانه موزه مقدم انتخاب مناسبی است.

وقتی وارد این موزه می‌شوید زیبایی آن شگفت زده‌تان می‌کند. راهروی ورودی به خانه مقدم پر از تزئیناتی است که در ابتدا نظرتان را جلب می‌کند. بعد از آن وارد حیاطی پر از گل و درخت می‌شوید که اگر بخواهید می‌توانید روی صندلی‌های آن‌جا اندکی از بودن در طبیعت زیبا لذت ببرید. معماری این خانه به گونه‌ای است که با نگاه به هر طرف آن مجموعه‌ای از ساختمان‌ها یا حوضچه‌هایی را خواهید دید که تاریخ ایران را در خود ثبت کرده‌اند.

این خانه مانند بسیاری از خانه‌های قدیمی به دو بخش اندرونی و بیرونی تقسیم شده که با دیوار تجدد از هم جدا می‌شوند. هر بخش شامل ساختمان‌ها و حیاط‌های زیبایی است که با کاشی‌کاری خود چشم هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کنند. علاوه‌بر تزئینات قاجاری ساختمان‌ها و حیاط‌های مجلل شما با گشتن در این بنا با تاریخ ایران، مجموعه‌ای از عکس‌ها و اشیا روبه‌رو می‌شوید که هرکدام تاریخی غنی را پشت خود دارند.

موزه آبگینه

هنوز از خیابان سی تیر و آن حوالی خارج نشده‌ایم و می‌خواهیم در میان انبوهی از بناهای بسیار زیبا شما را به موزه‌ای جذاب ببریم. موزه آبگینه موزه‌ای است که شاید کمتر از موزه‌هایی مانند ملی و ایران باستان معروف شده باشد ولی زیبایی خیره‌کننده آن نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌نماید. موزه آبگینه اولین موزه سفال و شیشه ایران، که پیش‌از این خانه قوام‌السلطنه نخست وزیر دوران احمدشاه قاجار و پهلوی اول بوده است. این موزه با ساختمان هشت ضلعی خود از مجموعه‌ای ‌از تالارهایی تشکیل شده که بی‌نظیرترین اشیای تاریخی را در خود جای داده است. با ورود به این بنای هشت ضلعی در هر طبقه شما می‌توانید انواع اشیا قیمتی را در دوره‌های مختلف ببینید.

در طبقه اول بعد از بازدید از راهرو می‌توانید از دو تالار بلور و مینا دیدن کنید. با بالا رفتن از پله‌های روسی به طبقه دوم و سه تالار صدف، لاجورد و زرین فام می‌رسید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بازدید از موزه آبگینه را جذاب می‌کند، در کنار گچبری‌ها و معماری خود، بنا طراحی ویترین‌های منحصربه فرد آن، از ستون‌های تخت جمشید الهام گرفته شده است و شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

خرید آسان بلیط قطار تهران با فلای تودی

خرید آسان بلیط قطار تهران با فلای تودی

شاید برای بسیاری، تهران شهری شلوغ پر از بزرگراه‌ها باشد، اما در میان این همه شلوغی، مکان‌هایی هستند که با رفتن به آن‌ها سرشار از آرامش خواهید شد. در این مطلب سعی کردیم سه مکان بکر و دیدنی شهر تهران را که هم در نزدیکی یکدیگر و نزدیک به ایستگاه قطار هستند، به شما معرفی کنیم. شفاف، سریع و آسان، سه فاکتوری که برای خرید بلیط قطار تهران به آن احتیاج دارید را فلای تودی در اختیارتان می‌گذارد. برای خرید بلیط قطار تهران شما می‌توانید به‌راحتی در سایت فلای تودی برنامه قطار را در یک چشم برهم‌زدن جست‌وجو، سپس بهترین برنامه با تمام جزئیات را بررسی کنید. شفاف‌بودن فلای تودی به شما امکان می‌دهد که بدانید درصورت کنسل‌کردن چه شرایطی پیش ‌روی شما قرار می‌گیرد و تنها با چند کلیک می‌توانید خریدی امن داشته باشید.