رشد حجم معاملات رسمی در سکوهای  تبادل رمزارز داخلی در کنار ایجاد شفافیت در امر تبادل، از رشد حوزه رمزارز در کشور حکایت می‌کند.کارکردهای  متعدد رمزارزها، اعم از تبادل، سرمایه‌گذاری، پرداخت و نیز ویژگی‌های نوین در این صنعت امکان رشد ظرفیت در این حوزه را مهیا ساخته است. همچنین به واسطه محدودیت‌های بین‌المللی ایجاد شده  در امر تبادلات مالی، رمزارزها می‌توانند با ویژگی های منحصر به فردشان راه‌حلی جایگزین قلمداد شوند.

رشد سکوهای تبادل رمزارز در ایران

با توجه به داده‌‌های گردآوری شده واحد بازاریابی تترلند ، تعداد سکوهای تبادل رمزارز در کشور عزیزمان ایران با 367 سکوی تبادل جدید شناسایی شده در سال 1401 مجموعا به 704 خدمات‌دهنده در این حوزه رسید. این تعداد رشد نزدیک به 109 درصدی را نشان می‌دهد.بدیهی است رشد تعداد سکوهای تبادل رمزارز در کشور ضمن ایجاد فضای رقابتی برای بهبود کیفیت و کاهش قیمت خدمات، شرایط را برای کاربران به منظور انتخاب سکوی تبادل متناسب با خواست خود بهبود می‌بخشد.

مقایسه وجوه تسویه شده در سال 2022

مقایسه وجوه تسویه شده در سال 2022

با توجه به داده‌های منتشر شده بنیاد تتر، می‌توان  دریافت که در سال 2022 وجوه تسویه شده از طریق  تتر در مقایسه با مسترکارت 136% و در مقایسه با ویزا 29% بیشتر بوده است. تتر به واسطه ماهیت رمزارزی و پشتوانه دلاری،  دروازه‌ای برای ورود به دنیای رمزارزها محسوب می‌شود و به دلیل اثبات خود در میان استیبل کوین‌ها، از محبوبیت و حجم زیادی در معاملات برخوردار است. این ادعا را در مقایسه با دو نمونه از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات پرداختی می‌توان به درستی ارزیابی کرد.

فراز و نشیب نرخ تتر در سال 1401

فراز و نشیب نرخ تتر در سال 1401

پرنوسان‌ترین روز نرخ تتر در تما 5 سال!

صبح روز 7 اسفند 1401 نرخ تتر 3.000 تومان افزایش یافت و به مرز 62.000 تومان رسید. اما از ساعت 15 ظهر تا پیش از شب، 8.000 تومان کاهش و مجدد در ساعات پایانی شب، 3.700 تومان افزایش یافت.

در این روز 112 مرتبه به روزرسانی نرخ در تترلند رخ داد که رکورد به روزرسانی نرخ  در یک روز در تمام 5 سال فعالیتمان بود.

14.700 تومان

دامنه نوسان نرخ تتر در 7 اسفند 1401

112 مرتبه

به روز رسانی نرخ تتر در 7 اسفند 1401 به طور متوسط هر 13 دقیقه یک مرتبه

مقصدهای تتر خریداری شده

مقصدهای تتر خریداری شده

تترلند از امن‌ترین شیوه نگه‌داری تتر استفاده و دارایی کاربران را در کیف پول‌های سرد ذخیره می‌کند.

تترلند استفاده از کیف پول‌های متغیر را برای تامین امنیت تراکنش‌های کاربران خود در دستور کار قرار داده است. بستر امن تترلند با استفاده از کیف پول متغیر به جای کیف پول با آدرس ثابت، امکان رهگیری و فریزشدن دارایی کاربران را در این شرایط ناعادلانه تحریمی به صفر می‌رساند.

 بازار تترلند، بورس تتر ایران

تترلند در شهریور 1401 و با هدف پاسخگویی به تقاضای فزاینده کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای خود، بازار تترلند را رونمایی کرد.

معامله‌گران با مراجعه به بخش بازار تترلند، می‌توانند نمودار تغییرات قیمت تتر در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه را مشاهده کنند، دست به ثبت سفارش عادی و سفارش آتی بزنند، جدیدترین معامله‌های بازار را ببینند و به تاریخچه سفارش‌ها و معامله‌های خود دسترسی داشته باشند.

به کمک بازار تتر، دیگر به پایش مداوم نرخ‌های متغیر خرید و فروش نیازی نیست و می‌توان براساس پیش‌بینی از روندهای آتی بازار، سفارش‌های خرید و فروش را در زمان‌های مناسب ثبت کرد.

مبدل رمزارزی، 270 رمزارز آماده مبادله

مبدل رمزارزی، 270 رمزارز آماده مبادله

تترلند از زمان شروع فعالیت خود در حوزه مبادلات رمزارز، بیشترین تمرکز خود را روی بهینه‌سازی نرخ کارمزد برای کاربران خود گذاشته است. چرا که یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها، امکان دریافت سود بیشتر در مقابل پرداخت کارمزد اندک است.

برای این منظور در تیر 1401، تترلند سرویس مبدل رمزارزی تترلند با کارمزد  صفر را با هدف جلب رضایت هر چه بیشتر کاربران و ارائه ابزار مناسب به آنان برای کسب سود بیشتر هنگام انجام مبادلات تتری دراین سکو راه‌اندازی کرد.

توسعه سرویس‌های تترلند

توسعه سرویس‌های تترلند

فعالیت در عرصه رمزارزها نیازمند دانش است. با توجه به تغییرات فناوری رمزارزها و گستردگی فضای آن، برای حضور موثر  در این حوزه باید همواره پویا و روبه جلو حرکت کرد. تترلند در مسیر حرکت به سمت بهبود و توسعه سرویس‌های خود در زمینه‌های زیر گام برمی‌دارد:

* توسعه بخش مبدل و بهبود تجربه کاربری در تبادل فوری  تتر با سایر رمزارزها

* ارائه سرویس‌های مالی و توسعه بسترهای پرداخت رمزارزی

* بهبود تجربه کاربری و توسعه سرویس‌های تبادل تتر

* تنوع بیش از پیش  در زمینه خدمات پرداخت و تسویه

* توسعه ساختار معاملات مبتنی بر API

* ارائه سرویس‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری به منظور رفع نیاز کاربران علاقه‌مند به حوزه سرمایه‌گذاری در رمزارزها

توسعه در ارائه خدمات به کسب‌وکارها

با تکیه بر ویژگی‌های منحصر به فرد رمزارزها نظیر کارمزد بسیار اندک، سرعت بسیار زیاد تراکنش‌ها، محدود نبودن به روزهای کاری در امر حواله ارزی، نبود محدودیت در تراکنش‌ها در مقایسه با روش‌های مرسوم گذشته و سادگی و تجربه کاری کم‌نظیر سرویس تترلند که مطابق با نیاز اکثر کاربران ایرانی با هر سطح از دانش در این حوزه عرضه شده است. این مجموعه توانایی همکاری با مجموعه‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون و ارائه خدمات به آنها را دارد تا علاوه بر فراهم آوردن بسترهای پرداخت رمزارزی و تبادل، بتوانند از دیگر سرویس‌های تترلند نیز بهره ببرند.

* فردای تترلند

*بسترهای پرداخت رمزارزی

با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و محدودیت‌های تبادلات مالی در سال‌های اخیر، نقش پررنگ رمزارزها بیش از پیش احساس می‌شود.

مجموعه تترلند با دانش و توانایی‌هایی که در زمینه نقل و انتقالات مالی رمزارزی دارد، تلاش می‌کند تا همواره خدماتی در حوزه پرداخت و انتقال وجه بدون محدودیت جغرافیایی برای طیف گسترده‌ای از کاربران نظیر دانشجویان، تاجران، کسب و کارها و افراد و مجموعه‌هایی که نیازمند بسترهای پرداخت رمزارزی هستند، ارائه دهد.

توسعه بستر آموزشی در زمینه رمزارزها

آموزش در صنعت رمزارزها یکی از ارکان نیازهای اصلی فعالان این حوزه است. با توجه به خطرهای بسیار موجود در صنعت نوین رمزارزی و ظرفیت‌ها و جذابیت‌هایی که این حوزه برای عموم مردم دارد، تترلند وظیفه خود می‌داند به منظور افزایش آگاهی و دانش فعالان این حوزه، در مبحث آموزش قدم‌های محکمی بردارد و با ایجاد بسترهای نوین آموزشی در بخش‌های مدیریت ریسک، مخاطره‌ها، سرمایه‌گذاری و... به افزایش آگاهی جامعه علمی رمزارزی ایران کنک کند.