این خسارت‌ها می‌تواند مالی یا جانی باشد که برای شخص ثالث و راننده مقصر رخ دهد. از این رو شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه پراید و بیمه بدنه را طراحی کرده‌اند تا در صورت تصادف ماشین جبران خسارت‌های سنگین بر عهده بیمه‌گر باشد. در حقیقت برای جبران زیان‌های مالی و جانی که از طریق تصادف ماشین اتفاق می‌افتد، باید پشتوانه مالی داشت. بیمه اتومبیل همان حمایتگر و پشتوانه‌ای است که برای روزهای سخت و جبران خسارت در تصادف‌های به کمک راننده مقصر می‌آید. در این مطلب سعی داریم توضیحاتی درباره بیمه بدنه داشته باشیم تا با مزیت‌های این بیمه نامه آشنا شوید.

بیمه بدنه خودرو چیست؟

همانطور که می‌دانید اتومبیل دو نوع بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه دارد که بیمه شخص ثالث اجباری بوده و در صورت عدم خریداری آن دچار تخلف خواهید شد و از طرفی‌ام  پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودرو شما را توقیف و به پارکینگ منتقل کند. بیمه بدنه یک بیمه نامه اختیاری است که جبران کننده خسارت‌های وارد شده ناشی از حوادث رانندگی است. تصادف، آتش سوزی و سرقت خودرو تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌گیرد. در حقیقت بیمه بدنه خودرو مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست، اما بسیاری از راننده‌ها و مالکان خودرو این بیمه نامه را تهیه می‌کنند تا در صورت وقوع حوادث مختلف در اثر رانندگی، نگرانی برای جبران هزینه‌های نداشته باشند.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

در بیمه پراید و بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی وجود دارد که بیمه‌گر با توجه به پوشش‌های انتخابی از سوی بیمه‌گزار، موظف به پرداخت خسارت تا سقف تعهدات است. همچنین انتخاب پوشش‌ها تاثیر مستقیم بر قیمت و نرخ حق بیمه دارد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

پوشش‌های بیمه بدنه پراید به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند. با خرید این بیمه‌نامه خودرو پوشش‌های اصلی ارائه می‌شوند؛ اما پوشش‌های الحاقی یا اضافه بیمه بدنه خودروی پراید باید بر اساس شرایط و نیاز با پرداخت حق بیمه بیشتر خریداری شوند. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه مربوط به اتومبیل پراید شامل موارد زیر است

  • خسارت ناشی از تصادف یا برخورد پراید با اجسام ثابت یا متحرک

  • خسارت‌های ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار به بدنه و لوازم اصلی خودرو

  • خسارت‌های ناشی از سرقت پراید و آسیب وارد شده به آن در هنگام سرقت

  • خسارت‌های ناشی از نجات یا انتقال پراید آسیب دیده

  • خسارت‌های وارد شده به باتری و لاستیک

خسارت پراید در صورت مقصر بودن پوشش داده خواهد شد

خسارت پراید در صورت مقصر بودن پوشش داده خواهد شد

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

پوشش‌های اضافی در کنار پوشش‌های اصلی که شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌کنند با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است. این پوشش‌های اضافی عبارتند از:

  • شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو

  • افزایش یا کاهش قیمت خودرو( همان نوسانات خودرو)

  • سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون سرقت کلی

  • هزینه رفت و آمد( هنگامی‌که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.)

  • بلایای طبیعی خارج از قصد و اراده انسان( زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)

  • پرداخت خسارت‌ بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر خودرو

قیمت بیمه بدنه خودرو

با توجه به پوشش‌های اضافی که در بیمه بدنه به آن اشاره شد، متوجه شده‌اید که بیمه بدنه قیمت مشخصی ندارد و با متناسب با خرید انواع پوشش‌ها می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. همچنین برخی از شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به تخفیفاتی که برای بیمه‌گزار‌ها در نظر می‌گیرند، شرایط بهتری برای خرید این بیمه پراید و بیمه بدنه فراهم خواهند کرد.

دقت کنید که نرخ پایه بیمه بدنه به ارزش خودرو بستگی دارد و بیمه مرکزی مبلغ ثابتی را مشخص نمی‌کند.

بیمه بدنه برای پراید ضروری است

بیمه بدنه برای پراید ضروری است

دریافت خسارت بیمه بدنه

شرکت‌های بیمه‌ای برای پرداخت خسارت چهار حالت را در نظر گرفته‌اند که عبارتند از:

  • راننده خودرو بیمه‌گزار مقصر باشد.

  • راننده خودرو بیمه‌گزار مقصر نباشد، اما راننده مقصر، توانایی پرداخت خسارت را نداشته باشد.

  • راننده مقصر فرار کند.

  • اگر خودرو نامتعارف باشد و راننده مقصر تنها بخشی از خسارت را پرداخت کند.

خرید بیمه بدنه و بیمه پراید از بیمه دات کام

برخی از راننده‌ها و صاحبان خودرو دغدغه خرید بهترین بیمه بدنه و بیمه پراید را دارند. ببیمه شخص ثالث پراید خسارت‌های جانی و مالی شخص ثالث، همچنین خسارت جانی به راننده مقصر را پوشش می‌دهد. در حقیقت، خرید بیمه شخص ثالث این خودرو به رانندگان کمک می‌کند تا خسارت‌های مالی و بدنی وارد به اشخاص ثالث را جبران کنند.

راننده پراید در صورت دارا بودن بیمه شخص ثالث در تصادف با هر خودروی دیگر، دیگر نگران خسارت‌های وارد شده به خودروی مقابل نخواهد بود.ا توجه به اینکه صنعت بیمه پیشرفت‌های زیادی را داشته و به سوی ارائه خدمات آنلاین رجوع کرده است، پلتفرم‌های آنلاین راه اندازی شده تا بیمه‌گزار بتواند به راحتی بیمه نامه مورد نظر خود را تنها با چند کلیک خریداری کند.

بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه است. برای استعلام، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث پراید به راحتی می‌توانید از طریق سامانه فروش آنلاین بیمه دات کام از  https://bimeh.com/thirdparty/pride اقدام کنید؛ کافی است تا مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا مشخصات خودروی پراید خود: نوع کاربری، برند خودرو، مدل و سال ساخت اتومبیل پراید را وارد کنید.

  • بعد از آن نیاز است تا اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه فعلی را وارد کنید.

  • در صورتی که درصد تخفیف دارید، در صفحه بعد می‌توانید مشخص کنید.

  • پس از انتخاب پوشش مالی مورد نیاز خود، فهرستی از شرکت‌های بیمه مختلف به شما نمایش داده خواهد شد. بعد از استعلام و مقایسه قیمت‌ها، سطح توانگری، تعداد مراکز دریافت خسارت و میزان رضایتمندی می‌توانید شرکت بیمه مورد نظر را انتخاب کرده و بعد در همانجا به صورت آنلاین حق بیمه شخص ثالث پراید را پرداخت کنید.

از آنجایی که بیمه شخص ثالث برای سایر ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تفاوت هزینه بیمه ماشین پراید با سایر خودروها به نسبت بیمه بدنه خیلی کمتر است. 

در بیمه دات کام خرید محصولات بیمه‌ای انواع شرکت‌های بیمه برای بیمه‌گزار‌ها و مشتری‌های عزیز فراهم شده است تا تنها با چند کلیک بیمه بدنه و بیمه پراید را خریداری کنند. دقت کنید که کارشناس‌های بیمه دات کام برای افزایش میزان رضایتمندی کاربر‌های عزیز خود به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.