تورم و نرخ ارز و رقابت سه قطب بزرگ تلویزیون یعنی ال جی، سامسونگ و سونی این چالش بزرگ را برای خریداران ایجاد کرده اند که کدام بهتر است؟ و از چه برندی خرید کنیم؟ اما در این حربه ی تبلیغاتی شما اجازه ندهید گول بخورید چونکه با توجه به قیمت تلویزیون امروزه در ایران و نرخ دلار، خرید محصولی که هم بدرد بخورد و هم کل جیبمان را خالی نکند کار چندان آسانی نیست.

تمرکز بحث ما بر روی برندهای محبوب خارجی است؛ اگرچه اکنون این سازنده ها تا حدی راه را برای برندهای تازه نفس باز کرده اند اما به هر حال اصالت حرف اول را میزند. در حال حاضر تلویزیون های سامسونگ در ردیف جلوی لیست خوش قیمت ها (ارزانترین ها) نشسته اند و توانسته اند Samsung را به عنوان محبوبت ترین برند در بین کاربران معرفی کنند. پس از آن، ال جی جای پای خود را باز کرده که بد نیست بدانید این برند تحت حمایت کره، اکنون بهترین برند در زمینه تولید تلویزیون و لوازم خانگی شناخته شده است.

از قدیم گفتن «هر چقدر پول بدی همان اندازه آش میخوری» پس در خرید تلویزیون به اندازه پولتان دستتان باز است؛ هر اندازه بودجه بیشتری برای خرید تلویزیون در نظر گرفته باشید محصولی تازه تر و با امکانات آپدیت تر را در اختیار خواهید داشت.

 از عواملی که بیشترین نقش را در خرید تلویزیون دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت تلویزیون

  2. اندازه

  3. برند سازنده

  4. اسمارت و هوشمند بودن

  5. امکانات گیمینگ

رمز و رازهای قیمت تلویزیون در برندهای مختلف

برندهای اصلی سازنده تلویزیون، با هدف افزایش تنوع، مدل های مختلفی را عرضه بازار می کنند اما اگر بخواهیم حین خرید تلویزیون تمام آن ها را بررسی کنیم باید ماه ها وقت بگذاریم؛ پس بهترین کار این است که در ابتدا محدوده قیمتی را مشخص کنیم و اینکه کدام مدل ها در این رنج قیمتی ما بهترین هستند.

گفتیم که سه غول دنیای تکنولوژی (LG-Samsung-Sony) در این زمینه در حال رقابت هستند و به تازگی برندهایی مانند شیائومی و هایسنس نیز به آن ها پیوسته اند که نمی توانیم انگ کم کیفیتی به آن ها بچسبانیم اما طبیعتا به پای برندهای اصلی نمی رسند و هر کدام مزیت های خودشان را در تلویزیون ها رو کرده اند. بسیاری از کاربران سوال دارند که تلویزیون های کدام برند ارزانترین هستند؟ ما می گوییم سامسونگ؛ پس اگر قصد خرید تلویزیون فورکی یا 8k دارید سامسونگ مدل هایی با قیمت مناسب تر از بقیه پیش روی شما قرار می دهد.

برند ال جی سهم بزرگی از فروش تلویزیون در بازار را از آن خود کرده است، اگرچه در این مورد دنباله رو سامسونگ است اما می توان گفت بهترین ها را در رده قیمتی «متوسط» ارائه می دهد. ما می گوییم تلویزیون های ال جی گرانتر از سامسونگ هستند اما از حق نگذریم مدل های LED هیچ کدام از سازنده ها با اولدهای ال جی قابل قیاس نیستند. تلویزیون های اولد ال جی انقلاب عظیمی با خود به همراه آوردند که موجبات خوشحالی گیمرها را نیز فراهم آوردند.

قیمت انواع تلویزیون

تلویزیون های سونی تکمیل گر نداشته های هر کدام از دو برندی هستند که اسم بردیم؛ کیفیت تصویر عالی، گیمینگ شگفت انگیز و سیستم عامل همه پسند اندروید از دلایل گرانتر بودن این تلویزیون ها هستند که وضوح تکرار نشدنی سردسته آن ها می باشد. با این تفاسیر اکنون شما میتوانید رکن اساسی خرید تلویزیون که قیمت می باشد را برای خود مشخص کنید.

اشتباه نکنیم، بزرگترین تلویزیون بهترین نیست!

شاید تا چند سال پیش تعریف همه ما از تلویزیون خوب، تلویزیون بزرگ بود اما امروزه با توجه به اطلاعاتی که داریم میدانیم که بعضی مکان ها نیاز به خرید تلویزیون کوچک دارند مانند آشپزخانه، اتاق خواب یا محیط کار کوچکی که راه اندازی کرده ایم، پس اندازه یکی از مواردی است که هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه کنیم.

متخصصان و کارشناسان این زمینه تشخیص داده اند که یک تلویزیون نباید کوچکتر از 32 اینچ باشد و شما حین خرید تلویزیون چه آنلاین و چه حضوری با مدل هایی در این اندازه مواجه خواهید شد. سونی یکی از برندهایی است که هر ساله تلویزیون های سایز کوچک را با کاروان مدل های خودش همراه می سازد و از حق نگذریم با استقبال بی نظیری نیز روبرو می شوند. در جدول زیر اندازه مناسب هر تلویزیون 4K و فاصله مناسب از آن را برای شما نشان داده ایم:

جدول

چگونه با تکیه بر برند خرید کنیم؟

برای برخی از ما شاید برند، کم اهمیت ترین عامل در تصمیم گیری باشد اما باید بگوییم که اگر در همان ابتدا مشخص نکنیم از کدام برند می خواهیم خرید کنیم بعدها با مشکل مواجه می شویم به این دلیل که هر کدام از برندهای سازنده تلویزیون، تمرکز خود را بیشتر بر روی برخی از ویژگی ها می گذارند؛ به عنوان مثال سونی کیفیت تصویر، سامسونگ قیمت مناسب و ال جی رابط کاربری راحت و کاربر پسند. در جواب این سوال که کدام برند در بین همه بهتر است می توانیم به «ال جی» اشاره کنیم که تلویزیون هایش به ویژه OLED ها هم کیفیت تصویر بالایی دارند، هم از رابط کاربری هوشمند سطح بالایی برخوردارند و هم اینکه برای تمام اقشار جامعه مانند فیلمبازها، گیمرها و کاربرانی که طرفدار تلویزیون هایی با ظاهر زیبا هستند می توانند پاسخگو باشند.

خرید تلویزیون هوشمند یا گیمینگ؟!

اگر قصد خرید تلویزیون برای تماشای فیلم دارید کافی است تلویزیون شما یک پنل VA داشته باشد و از HDR10 نیز پشتیبانی کند که این روزها به لطف نوآوری برندها، صدها قابلیت دیگر برای بهتر شدن تصویر در تلویزیون ها جایگذاری شده است. اما اینکه شما یک تلویزیون خریداری کنید و نتوانید گوشی موبایلتان را به آن وصل کنید و یا یک صفحه اینترنتی را باز نکند، خوشایند نیست به همین دلیل 99 درصد تلویزیون های امروزی هوشمند هستند یعنی دسترسی به وای فای خانگی دارند و توسط یک سیستم عامل اندروید یا اختصاصی (WebOS و Tizen) مدیریت می شوند. پس حتی اگر از تکنولوژی نیز سر در نمی آورید بهتر است تلویزیونی که می خرید هوشمند باشد.

تلویزیون هوشمند

ویژگی هایی مانند رفرش ریت بالای تصویر، میزان تاخیر بسیار کم و سرعت پاسخگویی بالا ممکن است برای هر کاربری قابل فهم نباشند اما این ها امکاناتی هستند که آرزوی هر گیمری بوده و در تلویزیون های اولد سونی و ال جی به وفور یافت می شوند.

در پایان

یک خرید عاقلانه خریدی ست که طبق نیازهای ما باشد نه اینکه گرانترین باشد. اگر در پی خرید تلویزیون هستید چند مورد: قیمت تلویزیون، فورکی یا فول اچ دی، سایز، کیفیت تصویر، برند، هوشمند بودن و گیمینگ را در نظر بگیرید تا انتخابی منطقی و به صرفه داشته باشید. برای این کار حتما قبل از خرید با کارشناس فروش صحبت کنید.

برگرفته از وبسایت برگ و باد: https://bargobad.com