در هر حال هیچ محصولی بی عیب و نقص نیست اما همین که یک شرکت کارآمدی خود را با کیفیت و اصالت به رخ بکشد باعث دلگرمی کاربران می شود. در ادامه پرفروش ترین تلویزیون های سونی 2022 – 2021 موجود در بازار ایران را معرفی می کنیم، هر کدام از مدل های معرفی شده معبتر و با کیفیت اثبات شده هستند برای همین خیال تان از بابت اصالت، عملکرد و تخصص در تولید راحت باشد.

در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین تلویزیون های سونی 2022 – 2021 بپردازیم و مدل ها؛ سایزها؛ مشخصات و همه چیزهایی که باید در مورد بهترین تلویزیون های سونی 2022 بدانیم صحبت کنیم. تقریبا هر ساله سونی از پردازنده های کاملا جدید در دستگاه های خود استفاده می کند؛ بنابراین ما امید زیادی به مجموعه تلویزیون های 2022 سونی داریم.

 این مجموعه تلویزیون ها از تراشه Cognitive Processor XR استفاده خواهند کرد که یک لایه دیگر از تجزیه و تحلیل را به پردازش عالی هوش مصنوعی سونی اضافه می کند و بنابراین؛ امیدواریم تصاویر و صدای بهتری را در اختیار داشته باشیم. در کل سونی امسال تمرکز خود را روی ارتقاء تلویزیون های سال قبل قرار داده و در نهایت از پردازنده، سیستم عامل و کمی امکانات بروز شده در تلویزیون های بالارده خود استفاده کرده است. با این وجود در بین تلویزیون های 2022 سونی فناوری های جدیدی همچون Mini LED و QD-OLED نیز به چشم می خورد، که در ادامه در مورد هر کدام از آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سونی مثل پارسال از پردازنده جدید XR در تلویزیون های بالارده استفاده کرده است. همچنین همکاری با گوگل نیز در مسیر گوگل تی وی ادامه پیدا کرده است. در سال 2022 پیرو تکنولوژی های پارسال چند قابلیت و فناوری جدید دیگر افزوده شده اند که مهم ترین آن ها دوربین Bravia Cam می باشد. مدل های پرچمدار به صورت سرخود از آن بهره مند هستند اما مدل های دیگر می توانند همراه با تلویزیون آن را خریداری کنند(به شرطی که وارد بازار ایران شود). دوربین براویا (Bravia Cam) بر روی تلویزیون های پرچمدار قرار می گیرد و می تواند مانند یک هوش مصنوعی عملکرد تلویزیون را با توجه به موقعیت شما، فوق العاده افزایش دهد.

آپدیت های سونی در سال 2022

در نمایشگاه CES 2022، سونی تمام فناوری‌ های تلویزیون را ارائه خواهد کرد. مجموعه جدیدترین تلویزیون های سونی، مانند گذشته، سطح بالایی دارد، اما تنوع بیشتری نسبت به همیشه دارد. سونی اولین مدل‌ های مینی ال‌ ای‌ دی خود را معرفی می‌ کند، از جمله نسخه‌ ای با رزولوشن 8K، قابلیت گیمینگ بهتر خود را با پلی‌ استیشن 5 تقویت می‌ کند و حتی یک ریموت یاب نیز راه ‌اندازی می‌ کند و برای اولین بار در دنیا، سونی قصد دارد دو نوع تلویزیون OLED (اولد شرکت ال جی و شرکت سامسونگ) را بفروشد.

تلویزیون هایی که از فناوری OLED استفاده می کنند، بهترین کیفیت تصویر موجود را دارند و مجموعه سونی شامل سه سری مدل OLED است. جذاب‌ ترین بین آن‌ ها، سری A95K است که سونی می‌ گوید بهترین تلویزیون OLED آن تاکنون است. این دومین تلویزیونی است که پس از مدلی که از سامسونگ معرفی شده است، از فناوری صفحه نمایش QD-OLED استفاده می کند. سونی در مقایسه با سایر تلویزیون‌ های OLED 2022 خود، یعنی A90K و A80K، رنگ و زاویه دید بهتری را برای این مدل به خصوص ارائه می‌ دهد.

لیست تلویزیون های سونی

تلویزیون های مینی ال ای دی سونی

تلویزیونی های جدید سونی
در زمینه Mini LED، سیستم XR Blacklight Master Drive سونی قصد دارد دید ناحیه را کم کند. از آنجایی که مینی ال‌ ای‌ دی‌ ها بسیار روشن هستند، مناطق کوچک جداگانه‌ ای که روی یک شبکه قرار گرفته ‌اند، می‌ توانند قابل مشاهده باشند و لبه‌ های تصویر را تار نشان دهند. الگوریتم ‌های سنتی ممکن است برای جلوگیری از درخشش این شبکه‌ ها، روشنایی کمتری در سراسر صفحه داشته باشند، اما سونی ادعا می‌ کند که درایو اصلی XR Backlight می‌ تواند به طور هوشمند قدرت Mini LED را برای کاهش دید مناطق جداگانه کنترل کند.

پردازنده هوش شناختی XR

قلب تپنده هر تلویزیون هوشمند پردازنده آن است؛ چون قابلیت های تلویزیون مرز بین سیستم و دستگاه مصرف رسانه را از بین می برد. با استفاده از تراشه Cognitive Processor XR ، از پردازش ویدیو (مانند کنترل حرکت و تنظیمات رنگ گرفته) تا ویژگی های هوشمند و پخش استریم تولیدکنندگان بیش از هر زمان دیگری حتی روی سیلیکون پشت تلویزیون هوشمند تمرکز کرده اند. تمام تلویزیون های سونی 2022 از Cognitive Processor XR به عنوان پردازنده استفاده می کنند که سونی برای مشاهده اشیاء و تصاویر، شنیدن صدا و دیالوگ الهام گرفته از انسان تبلیغ می کند. جدیدترین تلویزیون های سونی که از این پردازنده بهره مند می شوند با هوش شناختی معرفی می شوند اما بیشتر برای بازاریابی انحصاری صوت و تصویر این شرکت است.

فناوری صدای جدیدترین تلویزیون های سونی

بهترین تلویزیون های سونی برای تامین کیفیت صدای خوب از cognitive intelligence استفاده می کنند. همراه با پیشرفت سخت افزاری بلندگوها؛ ویژگی هایی مانند XR Sound Position تجزیه و تحلیل سگنال و قابلیت اطمینان را تضمین می کنند و همراه با تصاویر با کیفیت از فناوری های Acoustic Surface Audio+ (OLED) و Acoustic Multi-Audio (LCD) به خوبی استفاده می شود. عالی ترین قابلیت صدای بهترین تلویزیون های 2021 سونی به XR Surround with 3D Surround Upscaling بر می گردد که یک سیگنال صوتی 2CH یا 5.1CH را دریافت می کند و تجربه مجازی5.1.2CH  را با هدف فراگیر کردن صدا در همه ابعاد بیننده ایجاد می کند.

بروز رسانی هایی برای عملکرد بهتر

اتصال HDMI 2.1 آخرین استاندارد HDMI است که در تلویزیون های سونی 2022 (به جز X80K) استفاده می شود. علاوه بر انتقال تصویر و صدا، سیگنال 4K؛ استاندارد 2-1 پهنای باند موجود را از طریق HDMI توسعه می دهد و فریم ریت بالاتر و وضوح بیشتر را امکان پذیر می کند. در تلویزیون های 4K این بدان معناست که اکنون می توانید تصویر 4K را با رفرش ریت 120 هرتز مشاهده کنید و مجموعه های 8K هم حالا می توانند رزولوشن کامل 8K را از طریق HDMI دریافت کنند.

جمع بندی پرفروش ترین تلویزیون های سونی

در اینجا به معرفی بهترین تلویزیون های سونی و همچنین فناوری های بکار رفته در این نمایشگرهای جدید پرداختیم. اینکه کدام مدل را انتخاب می کنید، به نیاز و سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد ولی برای اینکه انتخاب هوشمندانه تر و آگاهانه تری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم حتماً مقاله کامل را از افرالند مطالعه نمائید. پرفروش ترین و جدیدترین تلویزیون های سونی در سال 2022 و 2021 گزینه هایی هستند که چشم ها را به خود دوخته اند و عیار واقعی آن ها تست شده است. اگر قصد خرید تلویزیون سونی دارید، غیر از این مدل ها را نخرید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین تلویزیون سونی به وبلاگ افرالند مراجعه کنید :

https://afralland.com/blog