نوجوانان معمولا به کار کردن و درآمدزایی علاقه ای زیاد نشان می دهند و دلشان می خواهد تجربه هایی در این زمینه نیز به دست آورند. آن ها باید در همین دوران راه های کسب درآمد را یاد بگیرند تا در آینده موفق تر باشند.

به عقیده بسیاری از افراد بهترین زمان «کسب درآمد برای نوجوانان» تابستان و تعطیلات است، چون آن ها می توانند زمان بیشتری را به افزایش مهارت های خود و درآمدزایی اختصاص دهند. اما در حال حاضر با وجود اینترنت و فضای مجازی کار بسیار آسان شده است و نوجوانان می توانند حتی در کنار تحصیل، کار پاره وقت نیز پیدا کنند.

به ویژه با توجه به این که دوره های زیادی در مورد دیجیتال مارکتینگ در فضای اینترنت به صورت رایگان یا با هزینه های بسیار عالی برگزار می شود که می تواند شروع خوبی باشد. اما جدا از آن ما در این مطلب قصد داریم به چند ایده جذاب کسب درآمد برای نوجوانان از اینترنت اشاره کنیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

مزایای کسب درآمد از طریق اینترنت برای نوجوانان

با گسترش اینترنت به تمام نقاط، کسب وکارهای اینترنتی نیز رونق یافته است. در نتیجه نوجوانان خیلی راحت تر می توانند در کنار تحصیل کار کنند. آن ها اکثرا در زمینه کامپیوتر اطلاعات خوبی دارند و می توانند از این مهارت برای درآمدزایی استفاده کنند. علاوه بر این، کسب درامد برای نوجوانان در ایران به این روش مزایای مختلفی دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

شروع کار با سرمایه کم یا بدون نیاز به سرمایه

بعضی از فعالیت های اینترنتی نیازی به سرمایه زیادی ندارند و کار را می توان با یک گوشی موبایل و کامپیوتر یا لپ تاپ که در دسترس همه است، شروع کرد. نوجوانان اغلب سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار را ندارند، چون معمولا محصل هستند. پس باید کاری را انجام دهند که نیاز به سرمایه زیادی ندارد و بتوانند با همان وسایل خود، به درآمد برسند.

کسب و کار

کار کردن زیر نظر والدین

زمانی که والدین به کار فرزند خود نظارت دارند، می دانند که او از خطرات و آسیب های ناشی از کار بیرون از منزل بیشتر در امان خواهد بود.

کار کردن حین تحصیل

کارهای اینترنتی معمولا پاره وقت هستند، در نتیجه منافاتی با ادامه تحصیل و مدرسه رفتن نوجوان ندارند. پس صدمه ای به تحصیل و درس خواندن آن ها وارد نمی شود و در کنار آن می توانند پولی به جیب بزنند.

انعطاف پذیری در تعیین زمان کار

در کارهای حضوری و فروش فیزیکی، فرد باید سر زمان معینی در محل کار حاضر شود. همچنین زمانی را به رفت و آمد اختصاص دهد. این مسائل در کارهای اینترنتی مطرح نیستند و تعیین زمان انجام آن ها، انعطاف بیشتری نسبت به کار حضوری دارد.

داشتن آینده شغلی

کار کردن و کسب درامد برای نوجوانان در ایران به هر نحوی که باشد تجربه و مهارت نوجوان را بالا می برد و رزومه خوبی برای او درست خواهد شد. کارهای آنلاین در دنیای امروز طرفداران خود را دارند و حقوق آن ها نیز بسیار خوب است.

روش های مختلف درآمدزایی برای نوجوانان از اینترنت

در بخش بعد چند ایده کسب درآمد برای نوجوانان از اینترنت را معرفی می کنیم که به عنوان فردی که در این دوران قرار دارید، قادر به استفاده از آن ها خواهید بود.

ادمین شدن در شبکه های اجتماعی

یکی از پولسازترین کارهایی که در چند سال اخیر رواج پیدا کرده، شغل ادمینی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است.

گوشی موبایل دیگر تنها یک ابزار سرگرمی نیست و می تواند ابزار کار نیز باشد. در واقع پول درآوردن با گوشی موبایل از طریق شبکه های اجتماعی ابزار خوبی برای پیشبرد اهداف فرد است و می توان به آن به عنوان فرصت نگاه کرد.

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از بهترین شغل های 10 سال آینده ایران است، در نتیجه داشتن مهارت هایی مانند نویسندگی و گویندگی می تواند یک ایده دیگر کسب درآمد برای نوجوانان باشد. سایت های مختلف با موضوعات متفاوت در عرصه اینترنت فعالیت دارند و برای تولید محتوا حاضر هستند به شما پول پرداخت کنند.

محتوا می تواند در قالب متنی، تصویری، پادکست صوتی، ویدئوهای آموزشی یا سرگرم کننده باشد. یادگیری سئو می تواند به کیفیت کارتان بیافزاید و موجب رضایت کارفرما شود.

آموزش مجازی مطالب درسی

یکی از ساده ترین روش های درآمدزایی آموزش مطالب درسی است. پس اگر روی درس یا دروس خاصی تسلط دارید، می توانید از دانش خود برای کسب درآمد استفاده کنید.

افراد زیادی در دروس مختلف ضعف دارند که می توانید وقت خود را صرف تدریس به آن ها کنید. بهتر است برای افزایش کیفیت آموزش های خود، کار با اپلیکیشن های مختلف برگزاری جلسات آنلاین مانند اسکایپ و گوگل میت را یاد بگیرید.

کارهای گرافیکی

کارهای گرافیکی

انجام پروژه های گرافیکی یکی از پردرآمدترین شغل ها بوده که به شکل مجازی نیز قابل انجام است. کار با نرم افزارهای فتوشاپ و طراحی بسیار آسان است و اگر فردی علاقه مند باشید، می توانید درآمد خوبی از آن کسب کنید.

طراحی لوگو، کارت ویزیت، سایت فروش و آموزش، از جمله راه های درآمدزایی از این طریق هستند. آموزش های آنلاین رایگان زیادی وجود دارد که می توانید با آن ها شروع کنید. بدون تردید کسانی هم که از این طریق کسب درآمد دارند، روزی تازه کار بوده اند و از صفر شروع به کار کرده اند.

یادگیری هنر و کسب درآمد

داشتن هنری خاص چه در زمینه آموزش یکی از رشته های هنری و چه در زمینه فروش محصولات هنری، از جمله سایر راه  های کسب درآمد برای نوجوانان است. یادگیری هنر صنایع دستی نقاط مختلف کشور جذابیت خاصی برای افراد گوناگون دارد.

آموزش کار با کامپیوتر به دیگران

شیفتگان یادگیری و شرکت در کلاس های آموزشی هیچ وقت تمام نمی شوند و در حال حاضر بسیاری از کارها را می توان به شکل مجازی آموزش داد.

آموزش را می توانید به شکل آنلاین انجام دهید یا مباحث آن را در قالب بسته های آماده بفروشید. برای پشتیبانی نیز می توانید گروهی در تلگرام یا سایر اپلیکیشن ها ایجاد کرده و مدت آن را چند ماه اعلام کنید. خدمات پشتیبانی از این نظر مهم است که فرد شرکت کننده مطمئن شود که اگر بعدا با مشکلی روبرو شد، به او کمک می کنید.

تایپ کردن

تایپ کردن آسان ترین راه «کسب درامد برای نوجوانان در ایران» است، تایپ 10 انگشتی کار را بسیار جلو می اندازد و می توان خیلی راحت با آن به درآمد رسید. می توانید برای این منظور به کافی نت های مجاور محل زندگی خود بروید یا سری به سایت های معروف پذیرش پروژه تایپ بزنید که معمولا به نیروی کار نیاز دارند.

سخن نهایی

امروزه کسب  درآمد برای نوجوانان به طور کلی متحول شده است و با توجه به این که مدت زیادی را در فضای آنلاین سپری می کنند، دوست دارند از آن درآمد نیز داشته باشند.

در این مطلب راه های کسب درآمد برای نوجوانان در ایران از اینترنت را معرفی کردیم که به عنوان یک نوجوان می توانید از آن ها الهام بگیرید یا فرزند خود را تشویق به انجام آن ها کنید. ایده های بالا نه تنها مهارت و خلاقیت شما را افزایش می دهند، بلکه پولساز نیز هستند.