به گزارش اکوایران، علی استادهاشمی، رییس کل بیمه مرکزی، به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد که در صورت پرداخت نشدن حق بیمه، کارت سوخت وسیله نقلیه آن‌ها متوقف می‌شود.

خبر مرتبط
کارت سوخت جایگاه‌داران جمع‌آوری نمی‌شود / سهمیه‌ها تغییر می‌کند؟

اکوایران: به گفته مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کارت‌های جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری نمی‌شود.

استادهاشمی با اشاره به اختلاف نظر در خصوص وصول و هزینه‌کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، اظهار کرد: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند؛ چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده‌اند.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

همچنین رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه حدود ۵.۸ همت سال گذشته به حساب وزارت بهداشت واریز شده است، عنوان کرد که وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

استادهاشمی از تشکیل کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی دلیل واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت خبر داد تا با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

خبر مرتبط
بازار داغ فروش کارت سوخت شخصی در فضای مجازی

اکوایران: با اعلام خبر سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی توسط وزیر نفت طی روزهای آتی، شاهد به راه افتادن موجی از تبلیغات فروش کارت‌های سوخت در فضای مجازی هستیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: سال گذشته افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود، بیمه خریداری کنند که مدت بیمه به یک سال تغییر پیدا کرد. همچنین اشخاصی که موتورسیکلت صفر خریداری کردند، مشمول 20 درصد تخفیف بیمه شدند.