به گزارش اکوایران ، مدت هاست برخی از مدیران و هنرمندان تئاتر تلاش می کنند با دیوارکشی اطراف مجموعه تئاتر شهر این مجموعه را از آسیب های اطراف ایمن کنند .در مقابل بسیاری از کارشناسان حوزه شهری معتقد هستند:طراحی حریم نباید باعث محدودیت و جداسازی مجموعه از مردم شود.

بهمن سال گذشته محمدمهدی اسماعیلی ، وزیرارشاد به ایلنا گفته بود بعد از بروز درگیری و ناامنی در محوطه تئاتر شهر و اینکه دیدم دوستان تئاتری در مورد آن ابراز نگرانی کرده بودند، ماموریت ویژه‌ای به دستیارم آقای «محمود شالویی» دادم و ایشان دارد موضوع را پیگیری می‌کند.خودم هم با آقای شهردار مکاتباتی در این زمینه کرده‌ام و انشالله با همکاری شهرداری، به صورت جدی موضوع تعیین حریم را پیگیری خواهیم کرد تا فضای مجموعه تئاترشهر را متناسب با علایق فعالان حوزه فرهنگی و هنری، به شکل مطلوبی دربیاوریم.

 اسفند ماه سال گذشته نیز کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد گفته بود اولین گام در حوزه مدیریت اداره‌کل هنرهای نمایشی مقوله تعیین حریم تئاترشهر است . چه از طرف معاونت هنری، چه از طرف اداره‌کل هنرهای نمایشی و چه از طرف تئاترشهر؛ همه و همه به‌دنبال آن هستیم که اجرا و نهایی شدن این حریم به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

امروزهم سید محمدجواد طاهری رئیس تئاتر شهر خبر از تعیین ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم مجموعه تئاتر شهررا داد . او گفت که آنچه انجام گرفته محصول رایزنی های فراوانی است که مدیریت گذشته و فعلی اداره کل هنرهای نمایشی روی اجرایی شدن آن تاکید فراوانی داشتند و امروز بسیار خوشحالیم که به واسطه این همراهی ها شاهد اتفاقی هستیم که می تواند نقطه شروع بسیار ارزشمندی برای بهسازی و مناسب سازی محوطه تئاتر شهر برای استفاده تمامی شهروندان، تماشاگران و هنرمندان فرهیخته هنر نمایش باشد. در این راه شهرداری تهران به عنوان یک بازوی قدرتمند اجرایی که طی ماه های اخیر همکاری های بسیار خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات پیرامونی مجموعه تئاتر شهر داشته می تواند آغازگر فصل تازه ای از همکاری ها و اجرای پروژه های مختلف فرهنگی برای بهبود شرایط باشد.

طاهری بیان کرد: به واسطه تاکیدی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی روی موضوع حریم تئاتر شهر دارند، نهایت تلاش خود را انجام می دهیم که با اتکا به اعلام رسمی ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم مجموعه، با همراهی و مشارکت سایر دستگاه ها و مجموعه های مرتبط از جمله شهرداری تهران، شورای شهر تهران، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مرتبط بتوانیم به زودی شاهد محیطی امن و به دور از اتفاقات ناگواری باشیم که طی ماه های اخیر هر روز میزان آنها افزایش پیدا کرده و موجب بحرانی شدن اوضاع شده است.

به نظرمی رسد مدیران هنری همچنان به دنبال دیوارکشی اطراف این بنا هستند ،مدیران شهری تاکنون دربرابر این درخواست مقاومت کرده اند و سال گذشته طرح حصارکشی یک بار از سوی مدیران شهری برگشت خورد و هنوز نیز طرح جدیدی از سوی تئاتری ها به شهرداری ارائه نشده است .