به گزارش اکوایران، طلا کار خود را هفته گذشته در سطح ۱۸۶۵ دلاری به پایان برد تا بازیهای هفتگی آن در محدوده منفی و بسیار نزدیک به صفر درصد به ثبت برسد.

پس از اینکه طلا به زیر مرز ۱۹۰۰ دلاری سقوط کرد و بازار نتوانست ریکاوری قیمتی را رقم بزند فشارها بر قیمت طلا افزایش پیدا کرده است و تحلیل گران از نیروی مستحکم نزولی در بازار سخن می گویند. 

در صورتی که روند نزولی ادامه داشته باشد هدف بعدی طلا می تواند در محدوده ۱۸۲۰ دلار باشد. البته برخی از تحلیل گران نیز بر این باورند که حجم فروش طلا بیش از آنچه که باید باشد بوده است و این موضوع می تواند ادامه روند نزولی را به تعویق بیاندازد.

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نشان می دهد ۴۷ درصد از تحلیل گران بر این باورند که قیمت طلا همچنان نزولی خواهد بود در حالی که فقط ۱۱ درصد طلا را صعودی پیش بینی می‌کنند. ۴۲ درصد نیز طلا را در هفته آینده در همین محدوده می دانند.

همچنین ۴۴ درصد سرمایه گذاران خرد طلا را صعودی می دانند و ۳۷ درصد نیز نزولی پیش بینی کرده آمد. با اینکه در این گروه درصد صعودی ها بیشتر است اما نسبت به هفته های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

 

همچنین امروز قیمت بیت کوین در حوالی سطح ۲۱ هزار و ۶۰۰ دلار رقم خورد و بازدهی روزانه منفی اما خفیفی داشت. بزرگ ترین رمزارز جهان روز پنج شنبه بیش از ۵ درصد خود را از دست داد تا بازدهی هفتگی بیت کوین به‌منفی ۷ درصد برسد. بیت کوین پس از شروع طوفانی در ماه ژانویه مدت زیادی است که در محدوده قیمت کنونی در جا می‌زند. 

اتریوم نیز وضعیتی مشابه و حتی بدتر را پشت سر می گذارد و امروز نیز یک درصد از ارزش خود را از دست داد و به سطوح پایینی کانال ۱۵۰۰ دلاری تنزل پیدا کرد. اتریوم نیز در هفته ای که گذشت نزدیک ۹ درصد کاهش قیمت داشته است.