به گزارش اکوایران، این طولانی ترین روند صعودی قیمت طلا از تابستان سال 2020 بوده است، زمانی که طلا توانست برای اولین بار مرز 2 هزار دلاری را فتح کند. اکنون اما سوال اصلی این است که طلا می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد یا نه.

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می داد که در حالی که تحلیل گران به ادامه روند صعودی خوشبین نیستند معامله گران بر این باورند که حرکت به سوی مرز 2 هزار دلاری ادامه خواهد داشت. در ابتدای هفته گذشته بازدهی قیمت طلا از ابتدای سال به 6 درصد رسید که بهترین شروع قیمت طلا از سال 2012 میلادی تاکنون بوده است.

مهم ترین اتفاق هفته آینده نشست 1 فوریه فدرال رزرو و سخنرانی رییس آن جرومی پاول است. با اینکه سر و صدای زیادی درباره کاهش سرعت نرخ بهره در بازارها وجود دارد اما برخی بر این باورند که بانک مرکزی هنوز هم می تواند بازارها را غافلگیر کند. با اینکه بازارها بیش از 98 درصد شانس را برای افزایش 25 درصدی نرخ بهره می دانند اما برخی تحلیل گران بر این باورند که با توجه به بازگشایی مجدد چین و افزایش تقاضا در بازار فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را برای مدت بیشتری در سطوح بالا نگه دارد.

امروز روز صعودی برای بازار رمزارزها بود. بیت کوین در روزی که گذشت بیش از 2.3 درصد افزایش قیمت داشت و تا سقف 23 هزار و 600 دلار افزایش قیمت داشت. با این رشد قیمت بازدهی قیمتی بیت کوین در ماه ژانویه به بیش از 42 درصد رسیده است.

اتریوم نیز امروز بیش از 2.2 درصد افزایش قیمت داشت و مجددا به کانال 1600 دلاری صعود کرد. دومین رمزارز بزرگ دنیا نیز از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون نزدیک به 35 درصد افزایش قیمت داشته است.