به گزارش اکوایران، هفته های رویایی طلا ادامه دارد و در هفته گذشته قیمت طلا نزدیک به 3 درصد رشد کرد تا چهارمین هفته متوالی صعودی فلز زرد رقم بخورد. در حالی طلا در قله قیمتی هشت ماهه خود قرار دارد که فضای بازار برای هفته آینده همچنان به شدت صعودی است.

برخی از صعودی ها در بازار بر این باورند که رسیدن به مرز 2 هزار دلار قطعی است و موضوع فقط زمان است. البته برخی تحلیل گران به سرمایه گذاران خرد هشدار می دهند و احتمال اصلاح قیمتی را بالا می دانند و زمان کنونی را زمان مناسبی برای حفط سودهای اخیر می دانند.

در بخش وال استریت سایت کیتکو که شامل تحلیل گران است 18 نفر شرکت کردند که از میان آنها 61 درصد باور دارند پیشروی طلا در کانال 1900 دلاری ادامه خواهد داشت در حالی که 17 درصد نیز بر این باورند که هفته آینده می تواند زمان اصلاح قیمتی طلا پس از هفته ها صعودی باشد.

طلای کیتو 7

همچنین از میان 825 معامله‌گر خرد نیز 64 درصد به صعودی بودن قیمت طلا رای داده اند. در این میان نیز 23 درصد نزولی بودند تا فقط 13 درصد از معامله گران اعتقاد داشته باشند طلا در همین محدوده کنونی باقی خواهد ماند.

بازگشت امیدوارانه رمزارزها

در بازار رمزارزها اوضاع رویایی تر پیش می رود؛ در روزی که گذشت بازدهی روزانه قیمت بیت کوین تا 10 درصد هم رسید، تا بیت کوین پس از مدت ها از مرز 20 هزار دلار عبور کند. بیت کوین از ابتدای هفته تاکنون بیش از 22 درصد افزایش قیمت داشته است.

اتریوم نیز روز طوفانی را پشت سر گذاشت و بیش از 8 درصد رشد قیمت را ثبت کرد و توانست از مرز 1500 دلاری عبور کند. بازدهی هفتگی اتریوم نیز به بیش از 20 درصد رسیده است. کاهش تورم آمریکا موجی از خوشبینی نسبت به عقب نشینی فدرال رزرو را در بازارها ایجاد کرده است.