به گزارش اکوایران، قیمت طلا پس از سپری کردن هفته ای صعودی به سطح قیمتی 1865 دلار رسید. یکی از مهم ترین گزارش های منتشر شده که توسط بازارها رصد می شد گزارش اشتغال آمریکا بود که در آن با اینکه تعداد شغل های اضافه شده بیشتر از انتظار بود ولی روند کلی حکایت از نزولی شدن نمودار این شاخص در ماه های اخیر داشت.

اما مهم ترین نشانه ای که بازارها از این گزارش دریافت کردند کاهش رشد دستمزد قیمت ها بود که به نوعی نشان دهنده رام شدن تورم نیز به حساب می آید. به طور کلی تحلیل گران این گزارش را ترکیبی از نشانه های نزولی برای تورم و اقتدار بازار کار آمریکا در ماه دسامبر می دانند. همچنین با اینکه تصور می شد رشد اقتصادی آمریکا در فصل چهارم سال 2022 میلادی بیشتر از انتظارها باشد اما داده های اقتصادی جدید نگرانی ها از کاهش این رشد را افزایش داده است. طلا هم که هم کمی به کاهش رشد نرخ بهره توسط فدرال رزرو امیدوار شده است و هم از رکود اقتصادی استقبال می کند در این شرایط مجددا به سمت مرز 1900 دلاری خیز برداشته است.

بیت کوین نیز در روزی که گذشت رشدی نیم درصدی را به ثبت رساند تا در یک قدمی مرز 17 هزار دلاری نوسان داشته باشد. بیت کوین نیز که سال کابوس واری را پشت سر گذاشته است در اولین هفته از سال 2023 رشدی 2.3 درصدی را رقم زده است. اتریوم نیز نوسان خاصی در روز شنبه نداشت و در میانه کانال 1200 دلاری نوسان می کرد. اتریوم در هفته ای که از سال گذشته است بیش از 5.6 درصد رشد قیمت داشته است.