به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز سه شنبه بیش از 1.6 درصد افزایش یافته بود و با نوسان کم در روز چهارشنبه نزدیک به مرز 1820 دلاری قیمت خورد. با اینکه دلار مقاومت خوبی در روزی که گذشت از خود نشان داد اما بازار بیشتر چشم به راه داده های اقتصادی بود که این هفته منتشر خواهد شد.

تحلیل گران درباره رفتار قیمتی طلا بر این باورند که پس از رالی صعودی در روز سه شنبه بازار به حالت انتظار درآمد تا گزارش رشد تولید ناخالص داخلی روز پنج شنبه منتشر شود. گزارش های جدید منتشر شده درباره افزایش مبتلایان به کرونا در چین نیز یکی دیگر از پشتیبانان طلا در روزی که گذشت بود. اجماع تحلیل گران درباره بازه محتمل نوسان طلا در روزهای آتی میان کف 1760 دلار و سقف 1840 دلار است.

شاخص دلار پس از اینکه در روز گذشته تحت تاثیر جهش ین کاهش یافته بود در روز چهارشنبه توانست مستحکم تر ظاهر شود. شاخص دلار اکنون در کانال 104 واحدی قرار دارد.

طلا از ابتدای هفته تاکنون بیش از 1.3 درصد افزایش قیمت داشته است، و همچنین در ماه سپتامبر نیز رشدی به اندازه 2.45 درصد را تاکنون به ثبت رسانده است.

قیمت بیت کوین نیز در روزی که گذشت نوسان شدیدی نداشت و همچنان در کانال 16 هزار دلاری گرفتار بود. بازدهی هفتگی بزرگ ترین رمزارز جهان اکنون در نزدیکی 0.5 درصد است اما در ماه دسامبر بازدهی منفی 1.8 درصد داشته است. در سالی که گذشت اقدامات انقباضی بانک های مرکزی به ویژه فدرال رزرو پشت رمزارزها را به خاک مالید.

اتریوم اما رشد خفیفی را به ثبت رساند، تا مجددا از مرز 1200 دلاری عبور کند و بازدهی هفتگی آن تاکنون به بالاتر از مرز 2 درصد برسد. اتریوم اما در آخرین ماه سال میلادی که 21 روز از آن می گذرد بیش از 6 درصد کاهش قیمت داشته است.