به گزارش اکوایران، میزان تورم سالانه آمریکا در ماه نوامبر به 7.1 درصد رسید که پایین ترین تورم سالانه در یازده ماه اخیر بوده است. حال تحلیل گران این کاهش تورم را سیگنالی به فدرال رزرو می دانند که بر اساس آن بانک مرکزی آمریکا در آخرین نشست خود در سال جاری که فردا برگزار می شود گام بعدی افزایش نرخ بهره را کوچک تر بردارد.

جزییات این گزارش نشان می دهد که مصرف کنندگان آمریکایی در ماه گذشته هزینه کمتری برای بنزین، بهداشت و ماشین های دست دوم پرداهت کرده اند، اما همچنان قیمت غذا در این کشور افزایشی بوده است.

با توجه به اینکه قبل از انتشار این گزارش بازارها احتمال بیشتری به افزایش نیم درصدی نرخ بهره می دانند، حالا با پایین آمدن شدت تورم این احتمال بیشتر نیز شده است.

تورم ماهانه نوامبر نیز مثبت 0.1 درصد بوه است، در حالی که تورم ماهانه در اکتبر 0.4 درصد گزارش شده بود. در حالی تورم سالانه ماه نوامبر 7.1 درصد بود که این شاخص برای ماه قبلش یعنی اکتبر 7.7 درصد گزارش شده بود.

بازارهای سهام آمریکا در استقبال از این گزارش مثبت باز شدند. طلا نیز از کاهش تورم در آمریکا ذوق زده شد و رشدی 2 درصدی داشت. طلا با رسیدن به قیمت 1816 دلاری به سقف 5 ماهه خود رسید. حال بازارها به این نتیجه رسیدند که تورم به نقطه عطف خود رسیده است و پس از آن نزولی خواهد شد و این موضوع چشم انداز رشد نرخ بهره را کاهشی می کند.

طلا و بیت کوین

بیت کوین نیز مانند طلا واکنش مثبتی به گزارش تورم نشان داد بیش از 4.5 درصد رشد قیمت داشت و وارد نیمه بالایی کانال 17 هزار دلاری شد. همچنین اتریوم با رشد بالای 6 درصد مرز 1300 دلار را پشت سرگذاشت. حال بازارها از گذشته نسبت به کاهش شدت عملیاتی فدرال رزرو مطمئن تر هستند و این موضوع می تواند نوید روزهای صعودی را به بازارها بدهد.