به گزارش اکوایران، همچنین درباره روند کوتاه مدت قیمت طلا نتایج نظر تحلیل گران نشان داد که آنها بر این باورند که طلا برای حرکت به سوی مرز 1800 دلاری و عبور از آن نیاز به کاتالیزور پر قدرتی دارد. بازدهی ماهانه طلا از ابتدای نوامبر نشان می دهد طلا در یازدهمین ماه سال میلادی که در روزهای آخر آن قرار داریم مثبت 7.44 درصد بوده است.

این در حالی است که طلا برای هفت ماه متوالی بازدهی ماهانه منفی را به ثبت رسانده بود که این طولانی ترین روند ماهانه نزولی طلا در پنجاه سال اخیر بوده است. تحلیل گران بر این باورند که در کوتاه مدت نمی توان انتظار روند صعودی خاصی در بازار طلا باشیم مگر اینکه اتفاق غیرقابل پیش بینی رخ دهد.

با اینکه فدرال رزرو این سیگنال را به بازارها داده است که گام بعدی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند کوچک تر باشد اما رفتار معامله گران نشان می دهد آنها برای ورود به بازار هنوز رغبت زیادی ندارند.

همچنین هفته بعد جرومی پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا در نشستی در واشنگتن سخنرانی خواهد داشت و چشم بسیاری از بازارها به سخنان او دوخته شده است. در حال حاضر بازارها شانس افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست ماه دسامبر را بیشتر از افزایش 75 صدم درصدی می دانند.

فعالان بازار بر این باورند که اگر در این نشست جرومی پاول سیگنالی انقباضی به بازارها ارسال کند می تواند انتظار فشار نزولی بیشتر بر قیمت طلا را در انتهای هفته آتی داشت. البته مسلم است که سیگنال های معکوس یعنی کاهش سرعت رشد نرخ بهره توسط او می تواند تا حدودی طلا را به سوی قیمت های بالاتر هدایت کند. این احتمال نیز وجود دارد که پاول سیگنال های غیرشفافی به بازارها مخابره کند که این موضوع احتمالا موضع تحلیل گران خنثی این هفته درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت را تایید کند.