به گزارش اکوایران، پس از اینکه انتظارات درباره افزایش بعدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو عوض شد طلا مسیری صعودی با شیب بسیار بالا را آغاز کرد. طلا در هفته ای که گذشت نزدیک به 5.5 درصد رشد قیمت داشت که بهترین عملکرد هفتگی فلز زرد در دو سال اخیر بود. طلا اکنون با قدرت بالای مرز مقاومتی 1750 دلار ایستاده است.

البته قبل از تغییر فضای انتظاراتی نسبت به فدرال رزرو طلا در روزهای ابتدایی هفته پیش هم صعودی بود که طبق نظر تحلیل گران دو عامل ترس از بحران در بازار رمزارزها و همچنین رکود اقتصادی آغازکننده روند صعودی طلا بودند. پس از این موضوع انتشار گزارش تورم آمریکا و نشانه های افت تورم در این گزارش امیدها به کاهش شدت عملیات ضدتورمی فدرال رزرو را نیز افزایش داد تا مجموع این عوامل یکی از بهترین هفته های طلا را در سال‌های پیش رقم بزنند.

همچنین تحلیل گران و معامله گران انتظار دارند این روند صعودی ادامه هم داشته باشد. از میان 19 تحلیل گر وال استریتی سایت کیتکو 63 درصد بر این باورند که طلا می تواند به سمت مرز 1800 دلاری حرکت کند در حالی که فقط 11 درصد بر این باورند که روند نزولی به بازار برخواهد گشت. در این میان 26 درصد نیز نوسان خاصی برای قیمت طلا متصور نیستند.

همچنین این هفته 908 معامله گر خرد نیز در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند که 65 درصد از آنها نیز طلا را صعودی پیش بینی می کنند. از میان این معامله گران 22 درصد طلا را در ادامه مسیر نزولی می بینند در حالی که 13 درصد نیز طلا را در هفته آینده در همین محدوده قیمتی می بینند.