بازار دلار در وضعیت نااطمینانی و تردید قرار گرفته است. از یک سو، بخشی از بازیگران ارزی میل زیادی به فروش اسکناس آمریکایی در روزهای اخیر از خود نشان داده اند و در سوی دیگر، معامله گران اجازه ندادند که در روز یک شنبه مرز ۲۸ هزار تومانی دلار شکسته شود. 

جو تردید و ماندن بین فروش یا خرید موجب شده است که رفتارهای هیجانی و مقطعی نیز در بازار بیشتر شود. به طوری که در روز یک شنبه در ابتدای معاملات تعداد فروشندگان زیاد بود و از اواخر روز، جو خرید غالب شد. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار به بالای محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان بازگردد، احتمال رشد اسکناس آمریکایی تا مرز ۳۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. برای اینکه دلار به مسیر نزولی بازگردد، نیاز است که این ارز زیر محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود. البته، دیشب در بازار پشت خطی، دلار بیشتر میل به رشد قیمت داشت و حتی توانست خود را به آستانه کانال ۲۹ هزار تومان برساند. 

به گفته فعالان، هر چقدر که روزهای تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای طولانی تر شود، کمی جو خوشبینی ها نیز کاهش خواهد یافت. با این حال،‌ خریداران ارزی سایه احتمال احیای توافق هسته ای را سنگین می دانند و دشوار است که به آسودگی بتوانند دلار را به سرعت در جو افزایشی ابتدای سال قرار دهند.