دیروز معامله گران نشان دادند که اجازه نمی دهند به راحتی قیمت دلار به زیر سطح 27 هزار و 500 تومانی نفوذ کند. در مقابل زمانی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومانی رفت، میزان فروش ها در بازار زیاد شد و دلار به محدوده 27 هزار و 700 تومانی عقب نشینی کرد. به نظر می رسد فعلا قیمت های مجاز دلار در  دامنه 27 هزار و 500 الی 27 هزار و 800 تومان قرار دارد.

در سطح وسیع تر شاید دلار بتواند به بالای محدوده 28 هزار و 200 تومان برود، ولی واکنش بازارساز به اندازه ای شدید بوده است که اسکناس آمریکایی نتوانسته است برای مدت طولانی بالای آن باقی بماند.

به گفته فعالان، اگر بازارساز بتواند مدت قابل توجهی قیمت را در همین بازه 27 هزار و 500 الی 27 هزار و 800 تومان مدیریت کند، توجه از بازار ارز به صورت موقت به سوی سایر بازارها منحرف خواهد شد. به نظر می رسد در شرایط فعلی بازارساز با تکیه بر نفت بالای صد دلار قصد دارد اجازه نوسان معنادار را به اسکناس آمریکایی ندهد. با این حال، افزایش ارزش دلار در شهرهای مرزی و ورود تقاضای احتیاطی از هراس تورم های سنگین در کنار ترس از برخوردهای امنیتی از جمله عواملی هستند که پس از تعطیلات نوروز سمت تقاضا را تحریک کرده اند.

البته به نظر می رسد حداقل  در ابتدای روز جاری شانس بیشتر با کاهشی های بازار باشد، چرا که دیشب اسکناس آمریکایی به سوی محدوده 27 هزار و 700 تومان عقب نشینی کرد. با  این حال، جو بازار بدون شکست محدوده 27 هزار و 200 تومان نزولی نخواهد شد.