به گزارش اکوایران- قیمت دلار آمریکا امروز نیز مانند روز گذشته مسیر نزولی را دنبال کرد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 250 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. قیمت دلار در ادامه با هم نوسانات محدود نزولی را به ثبت رساند.

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

قیمت طلا در معاملات روز گذشته قدری رشد کرد و در نهایت روی 1870 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نیز مسیر صعودی را دنبال کرد و توانست رقم‌هایی بالای 1890 دلار را به ثبت برساند. قیمت طلا در ساعت 13 و 24 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1890 دلار گزارش می‌شد. قیمت سکه با وجود رشد قیمت طلا تحت تاثیر افت قیمت دلار قرار داشت. قیمت سکه در ساعت 13  و 15 دقیقه عصر امروز 80 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و 11 میلیون و 990 هزار تومان گزارش می‌شد. سکه مرز 12 میلیون تومان را از دست داده بود و اندازه حباب آن 1.3 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمتی سکه خیلی کوچک بود و به نظر می‌رسید سکه هنوز به رشد قیمت طلا واکنش نشان نداده بود. بر این اساس اگر قیمت طلای جهانی می‌توانست خود را در سطوح بالایی حفظ کند، سکه نیز احتمالا به بالای مرز 12 میلیون تومان بازمی‌گشت.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۷_۱۳-۴۹-۰۹ (2)

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار امروز نیز به مسیر نزولی خود ادامه داد. قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار مرز 12 میلیون تومان را از دست داد. قیمت طلای جهانی به مرز 1900 دلار نزدیک شده و اندازه حباب قیمتی سکه خیلی کوچک شده بود. در نتیجه احتمال بازگشت قیمت سکه به بالای مرز 12 میلیون تومان بسیار زیاد بود.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۷_۱۳-۴۹-۰۹