به گزارش اکوایران ، بازار ارز تهران در پنجمین روز هفته جاری شاهد ریزش قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی در بازار امروز 220 تومان از ارزش خود را از دست داد و با قیمت 27 هزار و 50 تومان معامله شد. نرخ دلار در ادامه معاملات نقدی امروز بازار پایین رفت و بر روی 27 هزار و 30 تومان ایستاد. در بازار متشکل ارزی این افت قیمت کمتر بود . نرخ دلار در این بازار 25 تومان از عصر روز دوشنبه پایین تر بود و با 25 هزار و 186 تومان مبادله شد. 

قیمت درهم پایین رفت

قیمت درهم در بازار امروز نسبت به دو روز پیش اندکی پایین رفت. نرخ حواله درهم امروز با 7 هزار و 370 تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه 30 تومان کاهش را نشان می دهد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 70  تومان به دست می‌آمد که تفاوت چندانی با  قیمت دلار در بازار نداشت. 

سایه سنگین طلای جهانی در بازار سکه 

قیمت اونس طلا در بازار امروز هم بالای  1850 دلار بود. این فلز گران بها امروز  تقریبا 6 دلار گران شد و با قیمت 1857 دلار معامله شد.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه امروز بر مدار صعود قرار گرفت. 

معامله گران دلیل این افزایش قیمت را ناشی از سایه سنگین طلای جهانی بر سر بازار سکه می دانند. قیمت طلا 18 عیار امروز  4 هزار و 800 تومان بالا رفت  و 1 میلیون و 213 هزار و 200 تومان معامله شد.

قیمت سکه هم امروز 30 هزار تومان افزایش را تجربه کرد. قیمت این فلز زرد رنگ امروز در قیمت 12 میلیون و 120 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 27 هزار و 30 تومانی برای دلار، قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 817  هزار تومان به دست آمد و  حباب آن 2.56 درصد بود.   

خبر جدید از ارزهای بلوکه شده در بازار دلار 

در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار امروز در کنار اخبار  مذاکرات ردپای خبر ارزهای بلوکه شده ایران در انگلیس و  کره جنوبی مشهود بود. 

 روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از وزارت خارجه انگلیس مدعی شد لندن در حال بررسی گزینه‌های خود برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به جمهوری اسلامی ایران است.‌

هچنین وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد نمایندگان این کشور و ایران برای بحث درباره شیوه‌های رفع اختلافات درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی، رایزنی‌های کاری برگزار کردند. بدهی سئول به تهران در ازای خرید میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌ های آمریکا پرداخت نشده است.