معامله‌گران ارزی چهارشنبه شب منتظر شوک هستند. به گفته آن‌ها، در معاملات فردایی  یا شاهد شکستن یه کف هستیم یا در صورت حمایت، یک سقف خواهد شکست. برخی تصور می‌کنند کف 26 هزار و 700 تومان،  شکسته می‌شود و دلار به حمایت پایین‌تر یعنی 26 هزار و 500 تومان حرکت میکند، به گفته آن‌ها اگر این اتفاق نیفتد و 26 هزار و 700 حمایت شود، احتمال شکست سقف 27 هزار تومان وجود دارد.

نشانه‌هایی که موجب شده معامله‌گران منتظر شوک باشند، اولی کمبود ریال در سلیمانیه است. وقتی ریال در سلیمانیه کم باشد صف خرید در بازار نقدی تهران کم می‌شود و عمق معاملات نیز کاهش پیدا می‌کند. از دید معامله‌گران دلیلی که در معاملات این چند روز نرخ فردایی از نقدی در بازار تهران کمتر شده، کمبود ریال در سلیمانیه بوده است.

علامت دومی که احتمال شوک را تقویت کرده، عقب‌نشینی دلار هرات به کانال 26 هزار تومان است. قیمت دلار هرات بعد از یک افزایش در روز شنبه نتوانسته مقاومت 28 هزار تومان را بشکند و معامله‌گران رو به سودگیری آوردند و از همان روز قیمت به صورت پله‌ای افت کرد. آن پیش‌بینی که سه روز پیش معامله‌گران در مورد روند داشتند و می‌گفتند در هفته جاری دلار هر روز ارزان‌تر از دیروز خواهد شد، محقق شد. این نشانه‌ها، انتظار برای شکست کف 26 هزارو 700 تومان را بالا برده و برخی حتی از فروپاشی کف 26 هزار و 200 تومان صحبت می‌کنند، این کف در  8 ماهه  گذشته شکسته نشده و کف مقاومی است.

علاوه بر رفتار بازارهای مجاور که فضای دلار را نزولی کرده، خبرهای مثبتی بوده که در بازار پراکنده‌ شده هم در کاهش نرخ نقش داشته است. مهم‌ترین خبر موضع  محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی  کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده که گفته، شرایط برای یک توافق خوب و برد - برد آماده است. خبر دوم را روزنامه تهران تایمز منتشر کرد به نوشته این روزنامه مذاکره‌کننده‌های ایران و دیگر طرف ها آخر هفته به وین بازمی‌گردند.

نکته اول بازار این است که قبلا اکوایران به نقل از معامله‌گران گفته بود برخی در روز با فضای مثبت بازار همراهی می‌کنند و در شب با خبر منفی قیمت را بالا می‌برند، از سه‌شنبه شب این پدیده برعکس شده و در شب با اخبار مثبت عرضه‌ دلار را زیاد می‌کنند و به اصطلاح خودشان مال را از بازار جمع می‌کنند و در معاملات روز بعد، با استفاده از برخی اخبار منفی، در سقف فروشنده می‌شوند و سودگیری می‌کنند.

نکته دوم بازار درمورد سمت رسمی بازار است. دلار نیما در این هفته کاهش 600 تومانی داشته و به کف 24 هزار تومان رسید. در تابلو صرافی ملی نیز همینطور بود یعنی هم خرید و هم فروش در کانال 24 بودند. شنیده‌ها حاکی از این است که عرضه دلار پتروشیمی‌ها در نیما به 1.5 میلیارد در ماه رسیده است.

یک نکته دیگر پدیده دست نابازار است که از سوی برخی از معامله‌گران قدیمی مطرح می شود. منظور از دست نابازار به مداخله دولت باز می گردد از دید این گروه کاهش اخیر بیش از اینکه روند بازار باشد، ناشی از دخالت دولت است. به عقیده معامله‌گران، دولت از فضای انتظاری موجود دارد استفاده می‌کند و با مداخله ارزی، قیمت را به سمت پایین هل می دهد. اما این گروه نگران هستند این هدایت قیمت در نقاطی که فضا تغییر می‌کند، معکوس شود و دامنه نوسان را بالا ببرد.