جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه گفته بود: کارگروه ماده ۱۸ از سوی وزارت کشور وضعیت نرخ سرویس مدرسه را بررسی کرده و به شهرداری پیشنهاد داده که ۵۰ درصد افزایش نرخ داشته باشند. او با بیان اینکه با توجه به اینکه افزایش نرخ نمی‌تواند بیشتر از نرخ تورم باشد، تاکید کرد: ما این پیشنهاد افزایش نرخ را به ۴۵ درصد کاهش دادیم، اما این مبلغ تابع مسافت، وضعیت ترافیک منطقه، شیبدار بودن سطح منطقه و ... است و دقت داشته باشید این نرخ بندی‌ها بر اساس منطقه بندی آموزش و پرورش انجام شده است.

براساس صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران، حداقل مبلغ سرویس برای دانش آموزان ابتدایی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۱ میلیون تومان و برای دانش آموزان مقطع متوسطه حداقل شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون تومان است. چندی پیش اما سازمان تعزیرات حکومتی نامه‌ای به شورای شهر تهران نوشت و درخواست بازنگری در نرخ سرویس مدارس را کرد.

در نامه احمد جعفری نسب، معاون نظارت بازرسی و برنامه‌ریزی به ریاست شورا آمده بود که رقم افزایش نرخ سرویس مدارس در برخی مناطق شهری همپا و بلکه بیشتر از شهریه مدارس و مراکز آموزشی شده است: «رقم مذکور در برخی مناطق شهری همپایه بلکه فزون تر از شهریه مدارس و مراکز آموزشی شده و موجبات نگرانی و اعتراض خانواده‌ها را فراهم نموده است. لذا شایسته است دستور فرمائید تا ضمن رعایت مقررات و ضوابط قیمت گذاری اعلام دلایل و نحوه محاسبه افزایش نرخ مذکور نسبت به اجرای آن مصوبه تجدید نظر بایسته را معمول دارند.»

نرخ افزایش سرویس مدارس به تصویب فرماندار تهران هم رسیده است. احمد قیومی، فرماندار تهران در گفت‌وگو با اکوایران از این تصمیم دفاع می‌کند و می‌گوید ریزمترهای مختلف برای افزایش نرخ سرویس مدارس سنجیده شده و در نهایت چنین تصمیمی اتخاذ شده است. او می‌گوید: «ما با یکسری واقعیاتی روبه‌رو هستیم، راننده‌های سرویس هم بالاخره شغلی دارند و باید بتوانند از پس هزینه‌های زندگی خود بربیایند.» او معتقد است که این همه جابه‌جایی در شهر برای مدرسه اتفاق بدی در حوزه تعلیم و تربیت است. قیومی تاکید می‌کند که با وجود همه مخالفت‌ها این مصوبه لازم الاجرا است.