به گزارش اکوایران، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حدود ساعت ۲۱:۴۵ شنبه شب (۸ بهمن) حوالی خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. وقوع زلزله در این منطقه موجب قطعی آب، برق و گاز شد که صبح امروز وزیر کشور از حل شدن این مشکل خبر داد.

در همین راستا اکیپ‌های امدادی بنیاد مسکن، مدیریت بحران و تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در حال کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند و همزمان عملیات آواربرداری نیز در حال انجام است.

تا لحظه تنظیم این گزارش (حوالی ساعت 14:00 یکشنبه) جان باختن ۳ نفر، مصدومیت 816 نفر و آسیب ۲۰ تا ۵۰ درصدی به منازل 70 روستا گزارش شده است. اینها بر اساس گزارش‌های رسمی است که تاکنون به تأیید استاندار آذربایجان غربی رسیده و رسما اعلام شده است.

طبق اعلام محمدصادق معتمدیان - استاندار آذربایجان غربی - 60 نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان‌های شهرستان خوی بستری و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

همچنین معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارسال ۵ هزار و ۵۰۰ تخته چادر اسکان اضطراری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۶ هزار و ۸۰۰ تخته موکت ۶ متری، ۲ هزار و ۵۰۰ هیتر (گرم‌کن) و چراغ والور و ۵ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته به منطقه زلزله خبر داده است.

چندی قبل یعنی 28 دی نیز زلزله دیگری به بزرگی ۵.۴ ریشتر حوالی خوی رخ داده بود و طی آن دست‌کم ۱۳۰ نفر مصدوم شدند و به یک روستا خسارت‌های جدی وارد شد.