به گزارش اکوایران: داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه،  در همایشی با موضوع اقتصاد ایران، اصلاح ساختارها، رفع ناترازی‌ها و نقش‌آفرینی نوین در عرصه بین‌الملل عنوان کرد که همه ما در سالی که تورم نسبتا بالایی داشتیم، علاقه‌مند به بالا بردن میزان حقوق‌های سال بعد هستیم و حداقل ۲۵ - ۳۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم. اما با حساب و بررسی منابع‌مان، می‌بینیم که ظرفیت پرداخت ۳۰ درصد افزایش حقوق به شاغلان را نداریم.

منظور در ادامه تاکید کرد: اگر در شرایط تورمی بتوانیم درآمد کارکنان را افزایش دهیم باعث خرسندی همه است؛ اما اگر نتوانیم چه می‌شود؟ هزینه افزایش حقوق قطعی است اما درآمد اتفاق نمی‌افتد و بودجه دولت را ناترازتر می‌کنیم و دولت هم به بانک مرکزی و بانک‌ها متوسل می‌شود و در نتیجه ناترازی در بانک‌ها اتفاق می‌افتد و منجر به اضافه‌برداشت می‌شود، پایه پولی بالا رفته و در نتیجه شاهد تشدید تورم خواهیم بود. 

منظور، اختصاص منابع ارزی به واردات خودرو را به صلاح ندانست

همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه در همایش اقتصاد ایران اظهار کرد: فرض کنیم ۲ تا ۳ میلیارد دلار در سال آینده واردات خودرو انجام شود و بر اساس آن درآمدها و حقوق گمرکی را محاسبه می‌کنیم. اختصاص این حجم از منابع ارزی کشور برای واردات خودرو، زمانی که در داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو وجود دارد، به صلاح کشور نیست.