به گزارش اکوایران و به نقل از بلومبرگ، بر اساس داده‌های گمرک ایالات متحده، محموله‌های دریایی کالاها و اکسسوری ها به آمریکا در ماه گذشته به 20 میلیون دلار یعنی تقریبا سه برابر بیشتر از سال قبل رسید.

یکی از ذینفعان هدیه اولیه کریسمس، آمیت مالهوترا مدیر شرکت صنایع دستی آسیایی است. این شرکت اقلام تزئینی را برای برندهای جهانی مانند شرکت والت دیزنی، هارودز لندن، تارگت کورپ و دیلارد عرضه می کند. او جهش 20 درصدی سفارشات را نسبت به سال گذشته تایید کرده و ظرفیت تولید را افزایش داده است.

به گفته وی این شرکت امسال بیش از 3.2 میلیون واحد تزئینات کریسمس ارسال کرده که این رقم در سال گذشته 2.5 میلیون واحد بوده است. او گفت: «اگرچه چین سهم قابل توجهی از اقلام تزئینی کریسمس را صادر می کند، ما در حال حاضر خریداران جدید زیادی پیدا کرده ایم.

این روند به کالاهای کریسمس محدود نمی شود. صادرکنندگان در سومین اقتصاد بزرگ آسیا شاهد افزایش قابل توجه سفارش‌ها از ایالات متحده و اروپا بوده‌اند که این تغییر بیشتر در بخش‌های کم‌هزینه و کار- بر مانند پوشاک، صنایع دستی و کالاهای مصرفی غیر الکترونیکی دیده می‌شود.

 در حالی که تنوع زنجیره‌های تامین با جنگ تجاری آمریکا و چین در سال 2018 آغاز شد، هند در آن زمان هیچ دستاورد قابل‌توجهی ندیده بود اما همه‌گیری و به دنبال آن قرنطینه‌های سختگیرانه چین، روند را تغییر داده است.

صادرات کالاهای هند که در سال مالی منتهی به مارس به 420 میلیارد دلار رسید، حالا در پنج ماه ابتدای آوریل به نصف این میزان رسیده است. در حالی که ارزش آن با صادرات سالانه 3.36 تریلیون دلاری چین قابل مقایسه نیست، تحلیلگران آن را نقطه شروع خوبی برای بزرگترین اقتصاد شبه قاره می دانند که در حال حاضر به سرعت حال رشد است.

الکس کاپری، محقق بنیاد Hinrich گفته است: «تایوان، اتحادیه اروپا، ایالات متحده، ژاپن همگی مایلند نگاهی دوباره به هند داشته باشند.»

داده های دولت هند نشان می دهد که صادرات تزئینات کریسمس در سال منتهی به مارس بیش از 54 درصد و صادرات صنایع دستی حدود 32 درصد نسبت به سال مالی 2020 افزایش یافته است.

سیذارت جین، شریک عملیات و عملکرد در کرنی، گفت: ادامه جدایی چین از اقتصاد جهانی فرصتی را برای هند فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاری خود را در رقابت‌پذیری بلندمدت سرعت بخشد و بخش‌های «برنده» را در اولویت قرار دهد.

طبق گزارش کرنی و مجمع جهانی اقتصاد، پیش بینی می شود تا سال 2030، هند دارای فراوان ترین نیروی کار جهان باشد و می تواند سالانه بیش از 500 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی کمک کند.

به گفته تحلیگران مجموعه ای از عوامل داخلی و خارجی این جهش ها را قم زده اند.

هند همچنین توانست از السالوادور پیشی بگیرد و به یکی از 5 تامین کننده برتر تی شرت های نخی به ایالات متحده در سال جاری تبدیل شود.

گوتام نایر، مدیر عامل، گفت: بخش پوشاک، جایی که هند با کشورهایی مانند بنگلادش رقابت می کند، به دلیل عوامل متعدد از جمله ممنوعیت تمام محصولات پنبه ای از منطقه سین کیانگ چین به دلیل بدرفتاری با اقلیت مسلمان اویغور این کشور، افزایش یافته است. این افزایش همچنین به دلیل رونق زیاد در خرید خریداران و تنوع زنجیره تامین بیشتر شد.

پریانکا کیشور، اقتصاددان در آکسفورد اکونومیکس، گفت: «مشکلات بزرگ‌تر مسائل مربوط به اجرای قراردادها، شفافیت مالیاتی و غیره است. "اینها چالشی برای جاه طلبی های تولیدی هند است و باید به آن رسیدگی شود تا این کشور به طور کامل از پتانسیل خود به عنوان یک قطب تولید استفاده کند."