به گزارش اکوایران؛ احمدرضا رادان، فرمانده فراجا به دنبال وقوع چندین مورد مسمومیت دانش‌آموزان در قم و چند شهر دیگر، فرمانده فراجا از ورود پلیس به این موضوع خبر داد.

آنطور که رادان به ایسنا گفته،‌ تلاش زیادی انجام شده که منشا و کانون این موضوعات پیدا شود، همکاران من در سازمان اطلاعات فراجا و همین‌طور دستگاه‌های دیگر در حال بررسی این موضوع هستند و امیدواریم که بتوانیم به جای خوبی برسیم.

فرمانده فراجا با اعلام اینکه پلیس به این پرونده ورود کرده، تاکید کرده که هنوز فردی را در این پرونده دستگیر نکردیم و درحال شناسایی مظنونین احتمالی هستیم. کار را باید به صورت ویژه‌تری دنبال کنیم.

به گفته رادان، همه دستگاه‌ها در حال تلاش هستیم تا مردم را از این نگرانی در بیاوریم و مطمئنم هم هستم که پیگیری‌های ما به نتیجه خواهد رسید.

فرمانده فراجا در پاسخ به اینکه آیا پلیس ردی از احتمال عمدی بودن این موضوع یافته یا خیر، گفته که اولویت ما یافتن منشاء این پرونده است و تا آن زمان درباره عمدی یا غیرعمدی بودن آن قضاوتی نخواهیم کرد.

این در حالیست که از اولین مورد مسمومیت دانش‌آموزان در شهر قم سه ماه می‌گذرد که به جز یک مورد همه این حوادث مربوط به مدارس دخترانه بوده است.

امروز ماجرای مسمومیت‌های دانش‌آموزان به پردیس تهران هم رسید و دانش‌آموزان مدرسه‌ای در فاز 11 پردیس دچار مسمومیت شدند که 35 نفر از آنها را به مراکز درمانی منتقل کردند.