به گزارش اکوایران، خبرگزاری تسنیم از این پرونده به عنوان «حادثه تروریستی محله خانه اصفهان» یاد کرده و نوشته در جریان این حادثه، «حمله مسلحانه رخ داده و سه مدافع امنیت به نام‌های محسن چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند.»

این خبرگزاری همچنین نوشته که در جریان تیراندازی رخ‌داده در این حادثه، که روز 25 آبان در میدان نگهبانی محله خانه ‌اصفهان رخ داده، «تعدادی از مردم و نیروهای حافظ امنیت» نیز مجروح شده بودند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات شش نفر از متهمان این پرونده طی چهار جلسه در روزهای هفتم تا دهم دی‌ماه در دادگستری استان اصفهان برگزار و در نهایت برای سه نفر از متهمان رای اعدام صادر شد. متهم ردیف اول پرونده، به ارتباط با منافقین نیز متهم شده است.

بر اساس احکام صادره، «صالح میرهاشمی بلطاقی» به عنوان متهم ردیف اول پرونده «به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری، تشکیل و اداره گروه‌ مجرمانه به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت داخلی به اعدام و به اتهام عضویت و همکاری با گروهک منافقین به 10 سال حبس تعزیری» محکوم شد.

«مجید کاظمی شیخ شبانی» به عنوان متهم ردیف دوم پرونده «به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلاشینکف به اعدام و برای اتهامات عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی به 10 سال حبس تعزیری» محکوم شد.

«سعید یعقوبی کردسفلی» به عنوان متهم ردیف سوم پرونده «به اتهام محاربه از طریق اقدام به کشیدن اسلحه و استفاده از کلت کمری به اعدام و برای اتهامات عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی کشور به 10 سال حبس تعزیری» محکوم شد.

یکی از متهمان این پرونده «امیر نصرآزادانی» - بازیکن فوتبال - است که به عنوان متهم ردیف چهارم پرونده «به اتهام عضویت در دسته‌جات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور به 5 سال حبس تعزیری، برای اتهام اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت به 5 سال حبس تعزیری و برای اتهام معاونت در محاربه به تحمل 16 سال حبس تعزیری» محکوم شده است.

یک متهم دیگر این پرونده نیز به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد و برای متهم ردیف ششم پرونده نیز حکم برائت صادر شده است.

این احکام، اولیه هستند و در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است.