به گزارش اکوایران، روز گذشته خبری به نقل از یک رسانه یونانی منتنشر شد مبنی بر اینکه سیدعباس عراقچی در سفر ژنو امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه - را برای مذاکره با اروپایی‌ها همراهی خواهد کرد. این خبر واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت و گفته می‌شد انتشار و تکذیب آن بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده است.

این رسانه یونانی مدعی شده بود که عباس عراقچی - مشاور وزیر امور خارجه و عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای - امیرعبداللهیان را در اروپا و دیدارهای دیپلماتیک همراهی می‌کند و هم‌اکنون در هتل اینترکانتیننتال ژنو به سر می‌برد.

برخی رسانه‌ها به نقل از یک منبع آگاه این خبر را تکذیب کردند اما در همین راستا خود عراقچی امروز به تسنیم گفته «ادعای یک رسانه غربی مبنی بر حضورم در ژنو برای مذاکره با اروپایی‌ها کذب است، اما آماده کمک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هستم.»

او درباره اینکه گفته شده قرار است او به تیم مذاکره‌کننده اضافه شود یا به این تیم کمک کند، گفت: «بنده مشاور هستم و هر کمکی لازم باشد، آمادگی دارم.»

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره حضورش در ژنو گفت: «من اکنون که در تهران هستم.»

حضور عباس عراقچی روز گذشته در مراسم ترحیم همسر شهید مطهری در تهران نیز از نگاه عکاسان خبری دور نماند تا بر عدم حضورش در ژنو صحه گذاشته باشد.

روز گذشته رسانه‌های نزدیک به دولت قبل، بر موثر بودن خبر حضور یا عدم حضور عراقچی در دور جدید مذاکرات بر ریزش و رویش قیمت دلارِ روز گذشته اصرار داشتند.