به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین طی امروز دوشنبه (24 مهر) و به دنبال انتشار خبری از تأیید نهایی «صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای» توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، با افزایش ناگهانی همراه شد؛ اما با رد شدن این خبر، این رمزارز تقریبا تمام افزایش قیمت خود را از دست داد.

به نوشته رویترز، بیت‎کوین که با نوسان شدید قیمتی شناخته می‌شود، طی امروز با افزایش 10 درصدی قیمت همراه شد و تا 29 هزار دلار و 900 سنت افزایش یافت که بالاترین قیمت آن پس از آگوست سال جاری میلادی است؛ اما پس از رد شدن خبر یادشده، قیمت آن با کاهش همراه شد. بیت‌کوین تا حدود ساعت 21 به وقت ایران، 28 هزار دلار و 100 سنت معامله شده است.

«بن لایدلر» استراتژیست بازارهای جهانی اعلام کرده: «پس از افزایش قیمت ناگهانی بیت‌کوین طی امروز، بازار کریپتو نشان داد که تا چه اندازه به هرگونه خبر مثبت حساس است».

معامله‌گران رمزارزها از مدت‌ها قبل منتظر تأیید نهایی چندین اپلیکیشن صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای بوده‌اند. در صورت تایید شدن این اپلیکیشن‌ها، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند.

همچنین قیمت اتریوم طی امروز تا 1635 دلار افزایش پیدا کرد، اما این رمزارز نیز مانند بیت‌کوین با افت قیمت روبه‎رو شد. اتریوم تا حدود ساعت 21 به وقت ایران، 1578 دلار معامله شده است.