به گزارش اکوایران، قیمت بیت کوین به 31 هزار دلار رسیده است؛ بیت کوین در این هفته توانست رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند.

تحلیل‌ها پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین تا آخر ماه، با حفظ قدرت، بالای ۳۰ هزار دلار بماند. بیت‌کوین در 25 ژوئن برای سومین بار در سال جاری به 31000 دلار دست یافت. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView حرکت قیمت بیت‌کوین را با تمرکز بر اوج‌های سالانه نشان می‌دهند.

قیمت بیت‌کوین در آخر هفته با توجه به رویدادهای ژئوپلیتیک روسیه و کشورهای اطراف آن همچنان قوی بود.

در یک تحلیل جدید، معامله‌گر محبوب، رکت کاپیتال، «صعودی‌ترین سناریو» را برای توصیف وضعیت بیت‌کوین توصیف کرده است.

مایکل ون د پوپ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، با اعتماد به نفس کمتر از رکت کاپیتال، توانایی صعودی ها را برای ادامه حرکت صعودی زیر سوال برد.

او به دنبال‌کنندگان توییتر گفت: «بیت‌کوین به اوج خوبی رسید و از این طریق به بالاترین سطح سالانه دست یافته است.»

«من مطمئن نیستم که از اینجا به بعد نیز به روند صعودی ادامه دهیم یا نه، اما در طول روندهای صعودی به احتمال زیاد شاهد ادامه کمابیش روند قیمت به جای اصلاحات عمیق خواهیم بود. اگر اصلاحی داشته باشیم، تنها با قیمت ۲۸۵۰۰۰ حاضرم اقدام به خرید کنم.»

علیرغم کاهش نوسانات در برابر دلار آمریکا، بیت‌کوین توانست رکوردهای جدیدی را در این هفته ثبت کند. در آرژانتین، ونزوئلا و لبنان، بیت کوین به بالاترین سطح خود در برابر ارز محلی رسیده است.

برای آن کشورها، این روند در طول سال 2023 ادامه داشته است زیرا تورم و سیاست‌های کلان اقتصادی به سرعت قدرت خرید را از بین برده‌اند.

در ترکیه، جایی که لیر در برابر دلار به پایین‌ترین حد خود رسید، BTC/TRY از دسامبر 2021 به سطح بالایی نزدیک شد.