به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز سه شنبه در حد 0.2 درصد کاهش یافت و به محدوده قیمتی 1837 دلاری رسید. این در حالی است که بازارها در انتظار انتشار گزارش های اقتصادی این هفته هستند تا تخمین بهتری نسبت به قدم های بعدی فدرال رزرو داشته باشند. شاخص دلار در سقف 6 هفته ای خود قرار گرفته است و قیمت طلا را برای دارندگان دیگر ارزها گران تر کرده است و نرخ سود اوراق ده ساله آمریکا نیز بر سقف سه ماهه ایستاده و هزینه فرصت نگهداری طلا را بیشتر کرده است.

البته امیدواری های اندکی نیز به طلا در میان تحلیل گران وجود دارد. گروهی از کارشناسان بازار بر این باورند که در صورتی که موج فروش در بازارهای سهام افزایش پیدا کند این موضوع می تواند تا حدی به کمک صعود قیمت طلا بیاید. به طور معمول در شرایطی که بازارهای سهام با موج شدید فروش مواجه می شوند برخی از پول های خارج شده به دنبال پناه گاه های امن سرمایه مانند طلا می گردند.

در حالی که داده های اقتصادی قدرتمند آمریکا سبب شده است تا احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره رشد کند، بازارها در انتظار انتشار صورت جلسه نشست آخر فدرال رزرو هستند تا مواضع سیاست گذاران اقتصاد آمریکایی را بیشتر بشناسند.

همچنین امروز در بازارها رمزارزها وضعیت بیشتر به سمت قرمز متمایل بود. قیمت بیت کوین در روز سه شنبه نزدیک به 1.5 درصد کاهش داشت، تا پس از اینکه بزرگ ترین رمزارز جهان وارد کانال 25 هزار دلاری شده بود، اکنون به کانال پایین تر بازگردد.

اتریوم نیز وضعیت خوبی نداشت و نزدیک به 2 درصد افت قیمت داشت. با این افت قیمت اتریوم نیز وارد کانال 1600 دلاری شد. با این ریزش قیمتی بازدهی هفتگی اتریوم وارد محدوده منفی شد.