به گزارش اکوایران، کاهش شاخص دلار با ارزان کردن قیمت دلاری طلا راه را برای صعود ابتدای هفته هموار کرد. سرمایه گذاران بیشتر در انتظار انتشار گزارش های مربوط به اقتصاد آمریکا هستند تا بازارها تخمین بهتری از ادامه مسیر سیاستی فدرال رزرو داشته باشند. به نظر می آید تا آن موقع نوسان قیمت طلا پایین خواهد بود.

برخی بر این باورند که تا زمانی که اقتصاد آمریکا نشانه هایی از رکود از خود نشان ندهد، نوسان قیمتی طلا ادامه خواهد داشت. این در حالی است که تاکنون اقتصاد آمریکا انعطاف پذیری و قدرت خوبی از خود نشان داده است و همین موضوع نیز سبب شده است تا دست فدرال رزرو برای ادامه رشد نرخ بهره هدف باز باشد. موضوعی که باعث شده است تا خوشبینی بازارها نسبت به عقب نشینی فدرال رزرو که ماه های پیش وجود داشت کمتر شود.

این هفته دو گزارش مهم منتشر خواهد شد که چشم بازارها به آن دوخته شده است. اولین گزارش مربوط به صورت جلسه نشست قبلی فدرال رزرو است که می تواند مواضع بانک مرکزی را برای بازارها روشن تر کند و گزارش دیگر نیز مربوط به آمار رشد اقتصادی ایالات متحده است.

هفته گذشته چند تن از مقامات فدرال رزرو سیگنال افزایش نرخ بهره را به بازارها مخابره کردند. آنها بر این باورند که فدرال رزرو باید برای بازگرداندن تورم به محدوده 2 درصد اقدامات بیشتری انجام دهد.

بیت کوین نیز که مجددا وارد فاز صعودی شده است در دو روز گذشته پس از مدت ها از مرز 25 هزار دلاری عبور کرد. از ماه آگوست سال گذشته میلادی تاکنون قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان به این قیمت نرسیده بود. بیت کوین در ماه ژانویه 40 درصد و در ماه فوریه تاکنون نزدیک به 8 درصد افزایش قیمت داشته است.

اتریوم نیز که امروز نوسان قیمتی بالایی نداشت روی مرز 1700 دلاری معامله می شد. دومین رمزارز بزرگ جهان نیز پس از مدت ها وارد این کانال شده است. اتریوم هفته گذشته بازدهی قیمتی 10 درصدی را رقم زده بود.