یک تنظیم کننده برتر بانکی در فدرال رزرو درباره یک مشکل بزرگتر در سیستم مالی به دنبال بحران و آشفتگی بازار کریپتو هشدار داد. به گزارش بلومبرگ، مایکل بار نایب رئیس نظارت در فدرال رزرو اعلام کرده است که قوانین تنظیم کننده بیشتری برای ارزهای دیجیتال نیاز است باید قوانینی مانند آنچه بر شرکت های حاضر در وال استریت اعمال شده برای شرکت های رمزنگاری نیز به کار گرفته شود. نظراتی که او قصد دارد در روز سه شنبه در برابر کمیته بانکی سنا مطرح کند پس از یک هفته پرهرج و مرج در بازار رمزارزها انجام خواهد شد، بازار رمز ارزها به خاطر مشکلات مالی صرافی اف تی ایکس تحت مدیریت سام بنکمن فرید سقوط بدی را تجربه کرد و ناتوانی مالی این صرافی موجب سقوط بازار رمز ارزها شد.

در روز دوشنبه اظهاراتی از زبان بار در وبسایت فدرال رزرو منتشر  شد، او بدون ذکر نام هیچ شرکتی اعلام کرده بود که فعالیت‌های مرتبط با شرکت‌های رمز نگاری نیاز به نظارت مؤثر دارد. رویدادهای اخیر پتانسیل ریسک سیستمی را به ما هشدار می دهد که با تقویت پیوندهای متقابل میان سیستم رمزنگاری و سیستم سنتی می تواند به وجود بیاید.

مایکل بار اعلام کرد که فدرال رزرو، دفترکنترل ارز و شرکت بیمه سپرده فدرال در حال همکاری با یکدیگر هستند تا ریسک ها و فرصت های ناشی از فعالیت های رمزنگاری شده را بسنجند، روسای این نهادها نیز در جلسه روز سه شنبه  حاضر خواهند شد.

 سینتیا لومیس و کریستین گلیبراند دو نماینده  مجلس سنا هستند که از مدت ها قبل وضعیت بازار رمز ارز ها را مورد بررسی قرار داده اند و با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در بازار رمز ارزها به دنبال قانونگذاری در این بازار هستند.

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا نیز قبلا بارها نسبت به وضعیت بازار رمزارزها و لزوم قانونگذاری در این بازار هشدار داده اند.

بانک مرکزی اروپا  پیشتر در ماه می نسبت به امکان سرایت بحران بازار رمزازها به سایر بازارها از طریق سرمایه گذاران نهادی هشدار داده است.

سرمایه گذاران نهادی شرکت هایی هستند که اندوخته اعضا را به صورت اوراق قرضه و سهام نگهداری می کنند و  به دلیل حجم بالای دادو ستدی که این سرمایه گذاران در بازار  انجام می دهند  نقش مهمی در عملکرد بازارها دارند. سرمایه گذاران نهادی نیز در بازار رمزارزها سرمایه گذاری کرده اند، زیان سرمایه گذاران نهادی در بازار رمز ارزها، کاهش سرمایه آنها و امکان سرایت این بحران به سایر بازار ها در گذشته نیز باعث نگرانی سیاست گذاران از سرایت بحران های ارزهای دیجیتال به سایر بازار ها شد.

البته قانونگذاری در بازار رمز ارزها نیز از حساسیت بالایی برخوردار است، اکونومیست در ماه ژوئن درباره قانونگذاری در بازار رمزارزها هشدار داد که اگر سختگیری زیادی در این بازار انجام شود چون در تضاد با ماهیت این بازار و دلیل شکل گیری آن است می‌تواند خودش بحران تازه‌ای را در این بازار ایجاد کند. این هفته نامه انگلیسی قانونگذاری را به اندازه ای که پشتوانه مالی شرکت‌های رمزنگاری و رمز ارزها، نحوه مدریت این شرکت ها و مکان شرکت ها را مشخص کند کافی می‌داند و حساسیت بیش از حد در این بازار را مخرب معرفی می کند. مرز 15 هزار دلاری بیت کوین خط قرمزی است که اکونومیست برای بازار رمز ارزها معرفی کرده و پیش بینی کرده شکست این حمایت شرایط این بازار را بحرانی تر می‌کند.

tn ;