به گزارش اکوایران، دولت آمریکا با تحویل تسلیحات نظامی جدید به اسرائیل موافقت کرده است.

به نوشته واشنگتن پست، ایالات متحده به دور از هیاهوی رسانه‌‌ای در روزهای گذشته و در کنار نگرانی‌هایی که از حمله احتمالی اسرائیل به جنوب غزه دارد، با ارسال بمب و هواپیماهای جنگنده به اسرائیل موافقت کرده است.

واشنگتن پست اعلام کرده این بسته تسلیحاتی شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب چندمنظوره «مارک ۸۴» و ۵۰۰ بمب «مارک ۸۲» می‌شود.

این اقدام نشان‌ می‌دهد علی‌رغم اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مخالفت خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در جنگ غزه را پنهان نمی‌کند، اما نمی‌خواهد از کمک تسلیحاتی به اسرائیل به عنوان یک اهرم فشار استفاده کند. با این حال، برخی نمایندگان حزب دموکرات از این سیاست بایدن انتقاد می‌کنند.

پیش‌تر اسرائیل به استفاده از بمب‌های «مارک 84» در حملات به اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه در 31 اکتبر 2023 متهم شده بود. مقامات سازمان ملل متحد در آن زمان اعلام کردند این حملات می‌تواند مصداق جنایت جنگی باشد. بیش از یکصد نفر در آن روز در حملات اسرائیل به اردوگاه جبالیا جان باختند.

برنی سندرز، سناتور آمریکا، تصمیم دولت بایدن برای ارسال تسلیحات بیشتر به اسرائیل را محکوم کرده است. او اعلام کرده: «ایالات متحده نمی‌تواند یک روز از نتانیاهو بخواهد بمباران غیرنظامیان را متوقف کند و روز دیگر هزاران بمب دیگر برای او بفرستد که می‌توانند ساختمان‌ها را با خاک یکسان کنند. این کار شرم‌آور است.»