به گزارش اکوایران، تعداد قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به 46 هزار نفر افزایش یافت. بر اساس آمارهای رسمی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۴۲ نفر در ترکیه و حدود ۵۸۰۰ نفر نیز در سوریه بر اثر زمین‌لرزه‌های روز دوشنبه (۶ فوریه) جان خود را از دست داده‌اند.

منابع محلی از احتمال افزایش بیشتر تلفات خبر داده‌اند؛ چراکه بسیاری از افراد هنوز مفقود هستند.

زلزله اخیر ترکیه، زندگی ۱۳ میلیون نفر در این کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است.

تداوم زلزله‌های بزرگ در ترکیه

در مناطق زلزله‌زده ترکیه تاکنون بیش از 5700 پس‌لرزه به ثبت رسیده و همچنان زلزله‌های بالای 5 ریشتر ادامه دارد، به طوری که دیشب زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهر قهرمان ماراش را لرزاند.

پایان عملیات جست‌و‌جو و نجات

«یونس سزر» - رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) - به خبرنگاران در آنکارا گفت: 11 هزار و 488 پرسنل جست‌وجو و نجات از 80 کشور به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌ است. در تمام مناطق زلزله‌زده 74 هزار نفر برای امدادرسانی به افراد گرفتار زیر آوار تلاش می‌کنند و 13 هزار نفر از آنها در استان حتای مشغول فعالیت هستند.

رئیس آفاد تصریح کرد: به بیش از 682 هزار شهروند زلزله‌زده 10 هزار لیر کمک نقدی ارایه شده و به 164 هزار شهروند دیگر نیز همین مبلغ پرداخت خواهد شد.

سزر اعلام کرد که از غروب یکشنبه عملیات جست‌و‌جو و نجات تا حد زیادی به اتمام خواهد رسید و صرفا در برخی ساختمان‌ها تلاش‌ها ادامه خواهد یافت.