شاخص بانکی مدتی است در حوالی شاخص 6500 واحدی در حال ترید است و در طول دو سال گذشته دفعات زیادی با این محدوده برخورد داشته است و به همین دلیل این محدوده از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

شاخص بانکی از آذر ماه 1400 پس از افت طولانی مدت شروع به رشد کرد هر چند که در این مدت با افت و خیزهای زیادی همراه بود اما نتوانسته در این مدت خود را بالا بکشد و از آذر ماه 1400 تا به امروز 14 شهریور ماه 1401 بازدهی 20 درصدی را نصیب سهامداران این گروه کند. البته با توجه به شرایط ایجاد شده سال گذشته این درصد تنها بخشی از افت‌های قبلی را پوشش می دهد آن هم بدون در نظر گرفتن خواب پول و میزان تورم.

حالا تکنیکالیست‌ها برای شاخص گروه بانکی خط روند صعودی را ترسیم می‌کنند تا افت و رشدهای این چند وقت اخیر را در دل آن جای دهند.

این خط روند شامل سه برخورد است که با محدوده کلاسیک حمایتی 6500 واحدی در حال تشکیل یک سطح حمایتی قوی است.

اگر شاخص بانکی در این محدوده‌ها حمایت شود (که باید تمامی عوامل بنیادی این صنعت به علاوه داستان برجام را در نظر داشت.) می توان اهداف بالاتری را دید. در غیر این صورت و با شکست حمایت کلاسیک و خط روند ایجاد شده شاهد افت‌های سنگین در این صنعت خواهیم بود که این اتفاق را در سالیان نه چندان دور ؛ سهامداران بانکی تجرب کرده بودند.

به هر حال این محدوده از منظر تکنیکالی و فارغ از هرگونه دخالت عوامل بنیادی می تواند محدوده حمایتی و جذابی برای گروه بانکی باشد که صد البته در این چند روز اخیر شاهد عرضه های سنگین در گروه بانکی توسط حقیقی‌ها هستیم.

یک معامله‌گر همیشه این موضوع را باید در نظر بگیرد که تنها چیزی که ثابت می‌ماند؛ تغییرات است.