به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 7 اسفند- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس 3 هزار و 461 واحد بالا آمد و شاخص هم‌وزن رشد هزار و 657 واحدی داشت و شاخص کل فرابورس افزایش 60 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 309 نماد رشد قیمت و 155 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 63 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 32 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت نیرو کلر (شکلر)، شرکت نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا) و شرکت سیمان غرب (سغرب) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (حپارسا)، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) و شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت کارت اعتباری ایران کیش (رکیش)، شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس)، و شرکت کاشی پارس (کپارس) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) ، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت آتیه داده پرداز (اپرداز) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 137 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه 9 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 65 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز سه‌شنبه 11 درصد کاهش یافت و 31 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 23 درصد رشد کرد و در رقم 168 میلیارد تومان ایستاد.  

پیش بینی بورس

سهم‌های پُرتقاضا

روز چهارشنبه نماد وساپا (شرکت خوراک دام پارس) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وساپا، نمادهای سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) و فزر (شرکت شرکت پویا زرکان آق دره) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 سهم‌های صف فروش

در این روز بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 26 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای رکیش (شرکت کارت اعتباری ایران کیش) و پرداخت (شرکت به پرداخت ملت) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در 3 روز انتهایی هفته صعود کرد و به فاصله 11 هزار واحدی کانال 1.3 میلیونی رسید. همانند هفته گذشته، این هفته نیز دامنه نوسان شاخص کوتاه بود و در پایان هفته شاخص نسبت به هفته پیش 5 هزار و 926 واحد بالا‌تر ایستاد. روز چهارشنبه شاخص رشد 3 هزار و 461 واحدی داشت و میزان خروج پول حقیقی نیز کاهش یافت که نسبت به روز سه‌شنبه 70 درصد افت کرد. فملی باز هم بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و فزر، سمگا، بپاس، اتکای، شپنا، وخاور، فولاد، فارس و سپید بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند.

در آخرین روز کاری هفته، پالایشی‌ها قرمزترین گروه بازار سهام بودند و قیمت سهام اغلب نمادهای گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سخت هسته‌ای» کاهش یافت. در مقابل قیمت سهام اغلب نمادهای خودرویی افزایش یافت و نمادهای نوری، رمپنا، وبملت، خودرو، وغدیر، فسبزوار، شتران، فارس، شغدیر، شپنا، مبین، شبندر، وپاسار و خساپا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی بازار با مازاد تقاضا بسته شد در پایان معاملات چهارشنبه 65 نماد صف خرید داشتند و با رشد 23 درصدی به 168 میلیارد تومان افزایش یافت. 

با این وصف روندهای درونی بازار نشان از وضعیت صعودی آن دارد و با توجه به وجود مازاد تقاضا در پایان معاملات چهارشنبه، به نظر می‌رسد روز شنبه نیز این روند ادامه یابد. بنابراین معامله‌گران امیدوارند شاخص بتواند به روند صعودی ادامه دهد و به کانال بالاتر برسد. 

پیش بینی بورس